vaccinate gaat in Nederland wel goed volgens dit staatje.
https://ourworldindata.org/explorers/co ... vaccinated
https://ourworldindata.org/explorers/co ... vaccinated
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik begrijp niet zo goed waar die 77% vandaan komt, in de hogere leeftijdscategorien die zo goed als klaar zijn zie je percentages van in de 90%. Voor 50'ers ligt het ook boven de 80%. In de jongere categorien wordt nog volop geprikt. https://twitter.com/Datagraver/status/1 ... 36/photo/1Wim schreef: ↑wo 14 jul, 2021 22:10Ik schreef dit omdat er nog onlangs gesproken is over 89% vaccinatiebereidheid maar dat we nu iedereen een prik heeft kunnen krijgen we volgens de recente tellingen van het rivm toch maar op 77% van alle volwassenen zitten. Dat baart hen zorgen en mij ook want het is te weinig voor groepsbescherming.tegen de delta variant.
Aan de jongeren die nu aan de beurt zijn is, door de overheid en het gros van de media, maandenlang het beeld geschetst dat het vaccin dé ultieme oplossing is tegen Corona, waardoor we eindelijk helemaal van alle maatregelen zouden worden verlost. De laatste dagen ontstaat er, door de nieuwe golf en veel besmettingen vlak na Janssen, een wat cynische sfeer waarin door veel jongeren de conclusie wordt getrokken dat het vaccin niet doet wat het belooft, en dat het hele vaccineren door de overheid te positief is voorgesteld om iedereen over te halen het vaccin te nemen.
Blijf in Nederland.
Oké, andere interpretatie. Tegengeluid vanuit de glas halfvol interpretatie, zeg maar. Ik ben geen statisticus of viroloog maar ben van de boerenverstandschool, dus shoot als je er zelf wel één bent.Wim schreef: ↑do 15 jul, 2021 08:11Vaccinatie is de sleutel maar het werkt pas goed als heel veel mensen zich laten vaccineren, en zeker ook al die 30-50 jarigen. Het Duitse Robert Koch Institut heeft berekend dat bij de Delta Variant 85% van de 12-59 jarigen volledig gevaccineerd moet zijn om een vierde golf in het najaar te voorkomen.
Prima, maar voor wat betreft de deltavariant heb je niet veel aan één prik maar moet je er twee hebben. Daartussen zitten meestal een aantal weken. Daarna duurt volledige werking nog twee weken.Grandonneur schreef: ↑do 15 jul, 2021 10:38{knip}Nu is dus 77% (van het totaal boven 18 weliswaar) geprikt tenminste 1x. Als we naar minimaal 85% volledige vaccinatie willen, en er komt per week 5% op die 77%, dan zijn we toch uitstekend onderweg?
Wie heeft dat beloofd?
Daar hebben we corona niet voor nodig, laat dat maar aan de klimaatverandering over.Grandonneur schreef: ↑do 15 jul, 2021 10:50plat gaan van complete economieën elders op de wereld met oorlog en volksverhuizingen tot gevolg
Makkelijker gezegd dan beslist met een zoon die dolgraag klimt en Noorwegen of de Alpen als favoriete bestemming heeft. Daarnaast in het gezin breder een algemene behoefte aan anderstalige omgeving na heel veel tochtjes in Nederland. Ja, het is een luxeprobleem, tegelijkertijd is het het 2e jaar op rij dat we geen echte tocht kunnen doen, en zoveel jaren zijn er niet dat een kind nog graag met je mee gaat op dit soort tochten. Zoals het er eerst uitzag met ontwikkeling richting code groen vonden we het wel verantwoord om ongeveer tussen de regels door te fietsen (zelf wel gevaccineerd), nu het code rood wordt, ligt dat heel anders. Zuidlimburg was het alternatief, maar lijkt gezien de wateroverlast komende week ook niet zo verstandig. De zoveelste keer zinnen verzetten vinden we best heel lastig.
Idealiter wel, maar dat betekent dat mijn middelbare scholieren na maandenlang surrogaat-onderwijs achter een computer, weer de hele zomer hoofdzakelijk achter de computer zitten.Bert van Sprang schreef: ↑do 15 jul, 2021 10:13Ik zou pas naar het buitenland gaan als ik en mijn kinderen (indien vereist) volledig gevaccineerd zijn. Eindeloos testen geeft veel stress. En vooraf ziektekostenverzekering checken!
De mensen die (reeds) één prik hebben zitten in de groep van 77%.
En 12 minuten daarna schrijf je:Grandonneur schreef: ↑do 15 jul, 2021 10:38Oké, andere interpretatie. Tegengeluid vanuit de glas halfvol interpretatie, zeg maar. Ik ben geen statisticus of viroloog maar ben van de boerenverstandschool,
Het glas blijkt halfvol? Met mijn boerenverstand besluit ik om er niet uit te drinken.Grandonneur schreef: (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat alles goedkomt hoor, maak me geen illusies. De toekomst zal het uitwijzen. Nieuwe corona varianten op korte termijn, vóór- en tegenstanders van het beleid die het spoor bijster raken, tweespalt in de samenleving, plat gaan van complete economieën elders op de wereld met oorlog en volksverhuizingen tot gevolg, iedereen produceert straks onvruchtbaar nageslacht als bijwerking van de m-rna vaccins, de aarde mag op adem komen. Ik zeg top )
Volgens mij zit het zo: de verplichte zorgverzekering dekt altijd tot 100% van het Nederlandse normtarief. Heb je een aanvullende buitenlandverzekering afgesloten bij je zorgverzekeraar, is er geen dekking voor de kosten boven dat tarief als er een negatief reisadvies geldt (oranje of rood).Bert van Sprang schreef: ↑do 15 jul, 2021 10:13Ik zou pas naar het buitenland gaan als ik en mijn kinderen (indien vereist) volledig gevaccineerd zijn. Eindeloos testen geeft veel stress. En vooraf ziektekostenverzekering checken!