Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets op de trein naar Zuid -Frankrijk - Forum Wereldfietser

Fiets op de trein naar Zuid -Frankrijk

Help!

We zijn met 2 vriendinnen onderweg op de fiets (momenteel noord-frankrijk)
Gezien het slechte weer zouden we graag met de trein/bus naar het zuiden reizen. Montpellier hadden we in gedachten. We kunnen onze fietsen niet demonteren dus mijn vraag is hoe we daar best geraken. We zijn aan het opzoeken maar het is me niet duidelijk welke treinen er geschikt zijn. We hebben wel wat tijd hiervoor.
Is er hier iemand meer in thuis?

Groetjes,

Anke
De treinkenners hier willen vast weten waar jullie ongeveer zitten. Noord-Frankrijk is hemelsbreed bijna 1000 km breed.
Juist ja,

We volgen de route van Eindhoven naar Barcelona en zitten momenteel in Verdun.

Groetjes,

Anke
Zoeken is idd een crime; alles treinverbindingen lopen via Parijs, en dan allemaal via de TGV. Ellende daar met dat spoor.

Als ik jou was zou ik naar het station van Verdun fietsen, en daar aan het loket overleggen wat er voor jullie mogelijk is.
Denk je niet dat er in Metz meer mogelijkheden zijn? Een dag fietsen, wind mee. Morgen is het droog.
Kan iemand {edit} de kenners {/edit} wakkermaken?
Ook vanuit Metz sturen zowel de SNCF app, als ook Google maps/Apple kaarten je via Parijs om een TGV te nemen, en ze geven geen verdere opties.
Terwijl je volgens mij zeker vanuit Metz (of Nancy) prima met TER's en/of lokale treinen in het zuiden moet kunnen geraken, binnen een dag.
Misschien doorbijten tot Dijon? Van daaruit geraak je makkelijk met TER's verder naar het zuiden.
Vanuit Nancy rijdt er 2x per dag een TER naar Dijon. Als je de vroege neemt, 'hop' je in een dag wel naar het mooiere weer...
Deze TER (836380) kun je trouwens ook oppakken in Toul of Neufchâteau.
Morgen (zondag 11 juli) rijdt de vroege TER wel, maandag en dinsdag vanaf Neufchâteau is het een bus, blijkbaar vanwege werkzaamheden. Woensdag rijdt ie weer 'normaal'.
Dat is: vertrek Toul 08:15, aankomst Dijon 10:29. Vanaf Dijon kun je de TER naar Lyon Part Dieu nemen; dep. 10:42, arr. 12:50. Dan de TER van 13:20 naar Avignon, arr. 15.49. Et voilà, in het zonnige en warme Zuid-Frankrijk.☀️😎

Neem de moeite om de SNCF app te downloaden; daar is het allemaal te vinden.
Flix schreef:
za 10 jul, 2021 23:38
Morgen (zondag 11 juli) rijdt de vroege TER wel, maandag en dinsdag vanaf Neufchâteau is het een bus, blijkbaar vanwege werkzaamheden. Woensdag rijdt ie weer 'normaal'.
Dat is: vertrek Toul 08:15, aankomst Dijon 10:29. Vanaf Dijon kun je de TER naar Lyon Part Dieu nemen; dep. 10:42, arr. 12:50. Dan de TER van 13:20 naar Avignon, arr. 15.49. Et voilà, in het zonnige en warme Zuid-Frankrijk.☀️😎

Neem de moeite om de SNCF app te downloaden; daar is het allemaal te vinden.
Wow,

Super! We hebben die app gedownload, maar het blijft toch niet simpel om die TER uit te zoeken. Super bedankt alvast, we gaan er vandaag werk van maken! Zijn er ook abonnementen of goedkopere tarieven in Frankrijk, of steeds losse kaartjes?

Anke
Waarschijnlijk hoef je niet tot Montpellier voor mooi weer. Bij regen in het noorden klaart het ten zuiden van Lyon meestal, bijna altijd op. Als je geen bezoek wilt brengen aan Lyon stap je dan bv in Valence uit.
Als ik naar het weerbericht kijk en de satellietfoto lijkt het vandaag prima weer in Frankrijk.
Zonde om die prachtige omgeving van Verdun per trein te verlaten.
Kijk eens naar de weersverwachting voor de komende week.
We zijn ondertussen onderweg naar Nancy. Het plan is nu om via Lyon een deeltje van de via rhona te fietsen. Of toch verder per trein naar Avignon. Hartelijk dank voor de info! Anders was het ons niet gelukt.

Groetjes,

Anke
Let dus even op dat er morgen (maandag 11 juli) werkzaamheden zijn.
Dus laat je goed informeren op het station in Nancy naar de beste optie/alternatief voor het reizen naar het zuiden met fiets.
Veel plezier en succes. Ook dit is m.i. de lol van fietsreizen.
De regen lijkt nu ook het Rhonedal in te kruipen. Ik zou de koers nu maar verleggen naar het Canal du Midi ;-).

Afbeelding