door
Carl » wo 09 jun, 2021 14:25
Poppink schreef: ↑wo 09 jun, 2021 13:45
Alteveer, Alteveer, Alteveer
Wel jammer dat je dan nauwelijks weg bent geweest.
Enorm leuk idee! Ik spaar eigenaardige aardrijkskundige namen. Je tocht van Stuifzand naar Zandberg spreekt me dan ook vooral aan. Zo moet ik nog eens naar Peer in België, om te combineren met Appel (bij Nijkerk) en Wortel (België). En hoewel ik Man bijt hond een verschrikkelijk tv-programma vond, was ik natuurlijk wel geïnspireerd door hun series als 'Van Hongerige Wolf naar Schapenbout'. In Zeeuws-Vlaanderen is trouwens nog veel meer te beleven dan alleen Schapenbout. Voor jou is het misschien een idee om van Boerenhol naar Boerengat te fietsen.
(Als je meer kilometers wilt maken, kun je door naar Reet in België, net onder Kontich.)
Ik herinner me ook nog een reclamecampagne in bussen waarbij gebruikgemaakt werd van plaatsnaamborden: Echt Een Goedereede (… om het ov te nemen, of zo). Voor een collega van me heb ik ooit een foto genomen van Oude Willem, maar ik geloof dat ik het grappiger vond dan Willem zelf.
Kom maar op met de foto's en verhalen Poppink, en met eventuele nieuwe plannen natuurlijk.
Groetjes,
Carl