Ik denk dat je een aardig correcte omschrijving geeft.
Behalve misschien dat het iets meer fluïde is, en allerlei tussenvormen zijn.
Zeker is dat je het van de 'pro' met zijn witte busje praktisch nooit gaat winnen.
Zij hebben heel professioneel gereedschap, als slijptollen e.d., zijn hondsbrutaal maar ook slim en erg bedreven.
Ook al heb je een AirTag, of een GPS tracker: die fietsen zullen zo snel heel ver weg zijn, en ook behoorlijk snel gedemonteerd/omgekat en mogelijkerwijs ontdaan van trackers (of afgeschermd worden gestald), dat je (de politie) altijd te laat is.
Maar wat volgens mij ook gebeurt is dit: een fiets wordt meegenomen door bij bv een ringslot het achterwiel op te tillen. Dan wordt het ergens anders, en niet heel ver verderop neergezet, en afgewacht wat er gebeurt. Als er verder geen reuring is, dan wordt op een geschikt (rustig) moment de fiets opgehaald met het juiste gereedschap, en/of een busje.
En dat is o.a. de situatie dat een AT aan jouw fiets wat voor jou kan betekenen...
Behalve misschien dat het iets meer fluïde is, en allerlei tussenvormen zijn.
Zeker is dat je het van de 'pro' met zijn witte busje praktisch nooit gaat winnen.
Zij hebben heel professioneel gereedschap, als slijptollen e.d., zijn hondsbrutaal maar ook slim en erg bedreven.
Ook al heb je een AirTag, of een GPS tracker: die fietsen zullen zo snel heel ver weg zijn, en ook behoorlijk snel gedemonteerd/omgekat en mogelijkerwijs ontdaan van trackers (of afgeschermd worden gestald), dat je (de politie) altijd te laat is.
Maar wat volgens mij ook gebeurt is dit: een fiets wordt meegenomen door bij bv een ringslot het achterwiel op te tillen. Dan wordt het ergens anders, en niet heel ver verderop neergezet, en afgewacht wat er gebeurt. Als er verder geen reuring is, dan wordt op een geschikt (rustig) moment de fiets opgehaald met het juiste gereedschap, en/of een busje.
En dat is o.a. de situatie dat een AT aan jouw fiets wat voor jou kan betekenen...