Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 932 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34719 berichten
ik dacht aan zaanstad, maar eerst eten koken
Doet me denken aan Graft-De Rijp, maar op Streetview is dit niet te vinden. En hoe verder ik rondom vanuit deze omgeving uitwaaierde, maken de andere dorpen een minder authentiek Noord-Hollandse indruk. Wordt al laat en ik ga naar bed.
De afstand tussen de 2 foto's in mijn vorige post is ongeveer 125 km hemelsbreed.
In het dorp bevinden zich rijksmonumenten, onder anderen zogenaamde boeten.
Poppink schreef:
ma 24 mei, 2021 11:31
De afstand tussen de 2 foto's in mijn vorige post is ongeveer 125 km hemelsbreed.
In het dorp bevinden zich rijksmonumenten, onder anderen zogenaamde boeten.
Boeten zijn toch Texelse schapenstallen? Bedoel je misschien stolpboerderijen?
Ik heb overal gezocht van Zaandam tot Schagen en van Edam tot Egmond, veel dorpen zijn in de loop der decennia verlelijkt (zoals Uitgeest), ik plukte pittoreske dorpen eruit zoals Schermerhorn, Knollendam en zo meer, en gelet op de breedte van het water met brug (linksonder is een leuning zichtbaar) en zelfs het Zuiderzeemuseum op m'n scherm gehad. De ligging van de nok of de vorm van de huizen van boven gecontroleerd (verticaal of liggend). Maar niks gevonden. Ik geef het op, zucht....
Hmmm, Poppink, het verhaal dat je hebt verwijderd deed me aan Anna Paulowna denken, maar ik kan geen geschikte brug vinden.
De gevels zijn typisch voor de Zaanstreek, Zaans groen is de kleur. In mijn zoektocht kom ik wel sterk gelijkende gevels tegen, maar tot nu toe niet het gewenste plaatje...
JanH schreef:
ma 24 mei, 2021 12:06
Hmmm, Poppink, het verhaal dat je hebt verwijderd deed me aan Anna Paulowna denken, maar ik kan geen geschikte brug vinden.
De plek is in de buurt van Anna Paulowna.
Ik zocht referenties en raakte verstrikt in haar verhaal, haar familie, dacht ook aan Tsaar Peter de Grote, zweefde naar plaatsen die vernoemd zijn naar echtgenotes van machthebbers, zoals bijvoorbeeld Klazienaveen.
In ieder geval, Anna Paulowna is niet ver en Omsk is nog een groot aantal werst verder weg.
Kolhorn?
Foto vanaf deze brug gemaakt?
https://www.google.nl/maps/@52.7919197, ... 6656?hl=nl
Zie geen streetview / mapillary.
Mijn dochter en schoonzoon waren er vorige week op de fiets.
Ze volgden de Zuiderzeeroute maar besloten uit te wijken richting Anna Paulowna (NS) vanwege de regen.
Ze werden verrast door dit mooie dorpje en haar foto vanaf de brug werd zoekplaatje.
Ook Abbekerk en de poldertuin van Anna Paulowna zijn aanraders volgens haar.
Mooi reisdoel voor onszelf later dit voorjaar.
Komen we ook nog eens buiten Twente.......

Ik ben benieuwd wat je voor ons in petto hebt JanH.
Nieuwe opgave (conform artikel 18a lid 3 van de ongeschreven regels, zelf gemaakt, dan wel, ik was door ook maar mijn reisgenoot heeft de foto gemaakt :wink: )
Knipselh.JPG
Ik denk dat ik moet zoeken bij lintbebouwingen ergens in de buurt van het Drents-Oost Groninger grensgebied, je weet wel met van die langste plaatsnamen van Nederland. Want wij kennen een bevriend echtpaar die een huis bewonen (een voormalige doktershuis) in Tweede Exloërmond van hetzelfde ontwerp als die grote villa met halfronde pilasters rechts op de raadselfoto.
Gemeente Haulerwijk.
Haulerwijk is goed. Hoe heb je het gevonden? renel mag de volgende plaatsen.
JanH schreef:
ma 24 mei, 2021 14:57
Haulerwijk is goed. Hoe heb je het gevonden?
Dat is concurrentiegevoelige informatie. ;)

renel mag de volgende plaatsen.
Volgende:
Ter Heijde.jpg
Ik herken de gebouwen in de verte, is vlakbij Nice.

Raadplaat is hier genomen: https://goo.gl/maps/gFGeUiXnj5krsdA38
Helemaal goed! Beurt naar De tovenaar.
renel schreef:
ma 24 mei, 2021 14:50
Gemeente Haulerwijk.
Heb ik daar vorig jaar nog gefietst en niet aan gedacht! :oops:
Niet te zien op streetview, denk ook niet dat Lens dit weet.
foto.jpg
Is dat de nieuwe concurrent van de Col du Vam waar ik laatst over las?
Ik wil een exacte locatie Leon :wink: