Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 923 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34719 berichten
Alle roodhalsfuuten nog aan toe!
Je hebt de huisjes.
De plek is vanaf het fietspad even eerder.

Verras ons met een volgende vondst Willem.
Ik ken alleen een fuut. Is een roodhalsfuut een fuut die in de olie zwemt?

Nieuwe opgave:

Capture.JPG
N.B.
Twee pogingen met een andere foto kwamen niet door de Google Lens-test.
Ik herken dit 'prachtige' tafereel niet en heb eerlijk gezegd geen zin om alle viaducten af te gaan zoeken. Ik wacht op de volgende raadplaat. ;)
Ik dacht dit snel even te vinden: het lijkt me een al wat oudere snelweg met direct ten noorden daarvan op zijn minst een groot dorp dat zo dicht tegen de snelweg ligt dat er een geluidsscherm is. Ten zuiden van de snelweg is op deze plek op zijn minst aan de rechterkant alleen landbouwgrond, dus geen oprit of onverhard weggetje. Ook de karakteristieke vierkante toden me tklok op de spits kan ik niet vinden.
Kan iemand zoeken op viaducten met verlaagde doorrijhoogte? En waarom is dit viaduct zo laag?
Eerst een website met afbeeldingen van ca. 6.000 kerken geraadpleegd, maar deze kerk in Hank stond er niet tussen.
Toen gezocht op viaducten met een doorrijhoogte van 3,2 m, waarbij ik hier uitkwam.

Dit is de locatie:

https://www.google.nl/maps/@51.7283098, ... 6?hl=nl-nl

(@Leon, toevallig was ik intussen inderdaad aan het zoeken op viaducten met een doorrijhoogte van 3,2 m :idea: :) )
De enige plek waar ik niet gekeken heb. :oops: :wink:
Wauw, dat is snel gevonden! Handig, zo'n website met viaducten gesorteerd op doorrijhoogte.

Ik dacht dat deze saaie raadplaat lastig zou zijn, en kon me de reactie van renel dan ook goed voorstellen - sterker, ik zou hetzelfde hebben geschreven. 😎

Edwin* mag de volgende plaatsen.
Nieuwe uitdaging
73F43C82-A2D3-44D5-B10E-AC7BE0187F09.jpeg
Aanwijzing: we zijn op Hemelvaartdag vertrokken naar een camping en daarbij in 60 km via de fietsknooppunten zuidwaarts gereden (had ook rechtsreeks in 45 km gekund).

De volgende dag in noordwestelijke richting naar het pontje. De foto is de 2e dag genomen.
Vanwege de mindere weersvooruitzichten zijn we na 2 x de IJssel te zijn overgestoken weer huiswaarts gefietst.
Die route was 80 km (en dat valt niet altijd even mee met een hond in de kar achter de fiets, af en toe ontploffende benen, want het tempo moet wel een beetje uitdagend zijn :D )
Qua afstand zou een papierfabriek in Eerbeek precies passen. Ik zie alleen geen goed gelijkend plaatje.
willem.m schreef:
za 15 mei, 2021 16:43
Qua afstand zou een papierfabriek in Eerbeek precies passen. Ik zie alleen geen goed gelijkend plaatje.
Je zit aan de verkeerde kant van de IJssel :wink:
Ongeveer 25 km de andere kant op en wat naar beneden en dan kom je in de juiste omgeving.
Huh? Dat is mijn heimat! Dan zou ik het toch mieten weten. 🤔

Ik heb zojuist gezocht, maar zelfs met deze extra aanwijzingen vind ik het niet. Da's toch nie normaal? Ik ga wandelen.
De hoop niet opgeven.... :wink:
Edwin* schreef:
za 15 mei, 2021 20:36
De hoop niet opgeven.... :wink:
Aha, De Hoop tussen Hummelo en bij Zelhem dus. Dan keek ik er overheen. Wel stom zeg. Ik moet er enorm vaak langs zijn gekomen.

/Edit:
Ik twijfel nog wel. Ook hier krijg ik niet de juiste streetview te pakken. In Doetinchem en Lochem waren ook al vergelijkbare fabrieken, maar steeds nét niet de juiste combinatie van hoog+pijp+buis.
Het punt is wel te vinden in streetview.
Hummeloseweg 63 en 63 a, genomen vanaf de oprit naar Eckhorsterstraat 2 en 4.
Maar Willem heeft het het eerst ontdekt.
Flink tele helpt donders goed om het lastig te maken.

Edit:
Ik kan toekomst voorspellen.
Willem gaat ons vertellen dat hij deze niet verdient.
Dat klopt: hij heeft hem namelijk al binnengesleept.

Go Willem, go.

Maar alleen met toestemming van Edwin* natuurlijk.
Ik verdien deze winst niet. Ik ben verdorie in de gemeente Hummelo en Keppel geboren. 😳
Willem.m zat heel close, maar niet close genoeg. Poppink heeft de locatie van waar de foto genomen is precies goed. Poppink, jij bent.

(De telelens was deze keer een iPhone 12)

https://www.google.nl/maps/@52.0039849, ... 6?hl=nl-nl
Edwin* schreef:
za 15 mei, 2021 21:34
Willem.m zat heel close, maar niet close genoeg. Poppink heeft de locatie van waar de foto genomen is precies goed. Poppink, jij bent.

(De telelens was deze keer een iPhone 12)

https://www.google.nl/maps/@52.0039849, ... 6?hl=nl-nl
Edit: willem.m en Poppink, jullie zaten allebei in de goede richting, maar de exacte locatie is uiteindelijk door Poppink gevonden, zeker na de aanwijzing dat er een streetview van bestaat. Het is jullie allebei gegund, maar de fotofinish laat zien dat Poppink deze etappe gewonnen heeft.
Wat jammer nou dat het eergisterochtend op Hemelvaartsdag zo mistig was in de Achterhoek. Daarmee was het natuurlijk wel echt Dauwtrappen, maar tegelijkertijd zag ik weinig van de omgeving. Zo passeerde ik dit raadplaatje om half negen 's ochtends 1 weg noordelijker (over de Populierenweg) - maar als Willem.m het na meerdere passages al niet heeft herkend, kan dat even goed voor mij gelden. Was ik je nog bijna tegengekomen, Edwin.

Aan het begin van de middag passeerde ik nog Poppink's keet waar jongeren GeheimeZenderMuziek draaien. De bewoners waren nu ook thuis. Ze hadden het bier nog lang niet op. Ik ben toch maar doorgefietst naar mijn zus voor het verjaardagstaartje dat ik nog te goed had.