Gezien je Belga noemt is het voor sommige adressen best een stukje reizen, maar ja... als je 5000 euro in de configurator zet zijn er best wat framebouwers waar je terecht kunt.Aziraphale schreef: ↑di 11 mei, 2021 15:03
De andere merken die genoemd werden zijn voor mij momenteel niet echt een optie, voornamelijk vanwege de levertijden en ook de verkrijgbaarheid in de omgeving. Een maatfiets van M-Gineering is heel mooi, maar die wachttijd heb ik er gewoon niet voor over. Dan kan ik net zo goed zelf een ontwerp gaan maken en bouwen (het gereedschap en de kennis heb ik, al zijn mijn vaardigheden na twee frames natuurlijk bij lange na niet die van Marten) en daar heb ik al thuiswerkend met een kleuter en een baby in Covid-tijd absoluut de tijd niet voor.
Avaghon in Rotterdam en M-Gineering in Kiel-Windeweer zijn al genoemd. Blacksmith in Voorburg, Project12 Cycleworks in Berkel/Schiedam, Snel in Utrecht, Vittorio in Heerhugowaard of Wind Cycles in Goes. Of titanium, bij bijvoorbeeld 11ants, J. Guillem, Pilot of Van Nicholas... en iedereen die ik vergeten ben En dat is dan maar alleen Nederland...
Tapered balhoofd, voorvork met steekas, verende voorvork? Zomaar wat dingen die je niet in die Koga en Santos 3+ vindt, maar wel weer op een idworx of een maatfiets kwijt kunt.
Da's een 2+, eerder noem je een 2.9. Misschien scheelt dat nog wat in prijs?Aziraphale schreef: ↑di 11 mei, 2021 15:03.
[...]
Overigens nog even ter illustratie mijn configuraties bij Koga en Santos:
[...]
Ik kom dan toch echt op een verschil van 1069 euro, maar ik kan ergens iets over het hoofd gezien hebben in de configuratie.