Daar heb je gelijk in.Grandonneur schreef: ↑do 06 mei, 2021 10:30
Het kan best een betere drager dan al het bestaande zijn hoor. Maar ik denk voorlopig niet dat Tubus hem gemaakt heeft.
Ik ging er klakkeloos van uit dat Santos ook dit speciale model door Tubus zou laten maken, maar beter lezend ("gemaakt in Nederland") maakt duidelijk dat mijn aanname onjuist is.
Dat doet verder overigens niet af aan het gegeven dat alle (vakantie)dragers tegenwoordig beperkt worden tot 26 kilo.
(zie het onderwerp van de topic-start).
Alle (bijvoorbeeld) Tubus-dragers claimen tegenwoordig maximaal 26 kg te kunnen dragen, terwijl bij een aantal van deze modellen, in het verleden veel hogere gewichten claimde te kunnen dragen. Exact dezelfde modellen!
En dat dus alleen vanwege nieuwe regeltjes.
Regeltjes die er voor zorgen dat elke drager boven de 26kg, verplicht getest moet worden op het dragen van kinderen...
zie bijvoorbeeldl https://www.tubus.com/unternehmen#c423
Zo heb ik zelf een versie van een oude TUBUS Logo Classic, 40 kg. Tegenwoordig (zogenaamd) nog maar geschikt voor 26 kg
(Zie Rose: " max. draagvermogen: 26 kg* / "het maximale draagvermogen van deze bagagedrager is beperkt tot26 kg, omdat de ISO 11243:2016 bij een toegestaan draagvermogen van 27 kg of meer de bevestiging van een kinderzitje toestaat")
Zie ook Mantel, waar alle dragers (zogenaamd) tot maximaal 26 kg beperkt zouden zijn.
Er zijn weder-verkopers die deze regels negeren. Maar geen fabrikanten: vanweg regeltjes-geneuzel i.c.m aansprakelijkheid...