Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 904 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36055 berichten
Chooz is goedgekeurd.
Martin is aan de beurt ... als hij eerder dan de anderen zegt waar deze molen staat.
Afbeelding
Leon schreef:
do 29 apr, 2021 11:34
[…] waar deze molen staat.
Héééél in de verte, aan de beeldkwaliteit te zien. :) Hoeveel procent van de foto heb je er afgesneden, Leon? Ben wel benieuwd.

Groetjes,

Carl
renel schreef:
do 29 apr, 2021 11:29
Chooz is goedgekeurd.
Nou......., goedgekeurd.....
Capture.JPG
Centrale nucléaire de Chooz
Carl schreef:
do 29 apr, 2021 12:36
Hoeveel procent van de foto heb je er afgesneden, Leon? Ben wel benieuwd.
Alleen beneden een reepje. Deze camera heeft een leuke telestand en die geeft geen heel scherp beeld maar de artefacten op deze foto komen vooral door de trillingen in de lucht.
Leon schreef:
do 29 apr, 2021 11:34
Martin is aan de beurt ... als hij eerder dan de anderen zegt waar deze molen staat.
Afbeelding
Dit is de molen van Wolfshuis in Zuid-Limburg. De enige Limburgse molen met een buitenvangstok. In 2017 heb ik daar nog gedraaid.
Nu gaat de internetkabel eraf wegens werkzaamheden in mijn huis.
Martin E. van Doornik schreef:
do 29 apr, 2021 13:12
Dit is de molen van Wolfshuis in Zuid-Limburg.
Nu gaat de internetkabel eraf wegens werkzaamheden in mijn huis.
Martin, doe je werkzaamheden in rust en geniet ervan.
Ondertussen kunnen anderen nagaan welke molen het wel is want die van Wolfshuis is het niet. Oirsbeek, wat je eerst had geschreven, ook niet.
Poppink schreef:
do 29 apr, 2021 13:02
Centrale nucléaire de Chooz
Geen centrale op de foto, wel een brug.
Nuth, Molen van Hunnecum.
:oops:
Renel is. 8)
Martin: misschien doe je te veel dingen tegelijk?
Dan gooien we er nog een brug tegenaan:
fietsbrug2.jpg
De vrij nieuwe brug bij Oirschot en de kerk daarachter?
Snel gezien Bart*, ik reken 'm goed dus jij bent.
Ik dacht, nu moet ik snel zijn, want er zijn hier mensen op het forum die de kerktoren van Oirschot uit duizenden herkennen en degene die 'm het beste herkend is misschien wel even offline :D. Niet dat ik de toren herkende trouwens, maar wel de nieuwe brug. Ik kwam er afgelopen zondagmiddag langs op de weg terug naar huis en dacht: he, die is nieuw. En zo opvallend vierkant.

We blijven dan maar even bij de categorie "bruggen". Geen idee of deze makkelijk of moeilijk is. De tijd zal het leren.
Knipsel.JPG
Bart* schreef:
do 29 apr, 2021 14:50
Ik dacht, nu moet ik snel zijn, want er zijn hier mensen op het forum die de kerktoren van Oirschot wat dan ook, waar dan ook, uit duizenden herkennen en degene die het beste herkent is misschien wel even offline :D.
Dat is juist zo verslavend aan raadplaatje.
Niet alleen het herkennen, maar je moet er ook snel bij zijn.
Bart* schreef:
do 29 apr, 2021 14:50
We blijven dan maar even bij de categorie "bruggen". Geen idee of deze makkelijk of moeilijk is. De tijd zal het leren.
De resolutie van de foto laat wat te wensen over.
Ik zie een vaste brug met verderop twee ophaalbruggen en rechts naast het water het terrein van een imker?
Is het in Noord Brabant?

Denk dat je het alleen weet als je het herkent. Ik had een vergelijkbaar Raad plaatje! een keer geplaatst, uit Groningen. Moeilijk, dacht ik. Maar Martin herkende het direct (en er stond geen molen op).
Zo op het eerste gezicht denk ik aan het Overijsselsch Kanaal, met op de achtergrond een vee-/mengvoederfabriek.

Ik heb helaas nog steeds geen tijd om te gaan zoeken.
Poppink schreef:
do 29 apr, 2021 16:00
je moet er ook snel bij zijn.
Mee eens... En als plaatser van het plaatje ervaar ik juist een tweestrijd: ik wil niet te vroeg over de brug komen en teveel tips gegeven, maar ik vind het ook weer niet leuk om met een ongeraden plaatje te blijven zitten...

JanH schreef:De resolutie van de foto laat wat te wensen over.
Helaas genomen met een smartphone met matige fotokwaliteit. En het was ook nog eens bloedheet, dat zal ook niet helpen. De telefoon is inmiddels doorgegeven aan mijn zoon, dus het aantal raadplaatjes van dat apparaat droogt gelukkig wel op.
willem.m schreef:Zo op het eerste gezicht denk ik aan het Overijsselsch Kanaal
Nee, niet daar, en ook niet in de provincie die Jan noemt. Blijven er nog tien over.
Vanwege de ophaalbrug op de achtergrond zit ik meer aan een kanaal of vaart in Drenthe te denken.

Ik kan alleen de smalle doorgang van de voorste brug niet rijmen met de ophaalbrug op de achtergrond. D.w.z., als er niets groots onder de voorste brug kan varen, wat is dan het nut van de ophaalbrug op de achtergrond? (Of het moet een hele oude ophaalbrug zijn, die geen andere functie meer heeft voor het verkeer over de brug en niet er onder door).