Dank voor jullie medeleven.
Het zoekplaatje, is het te moeilijk?
Ik zat bovenop het hunebed.
Geef het nummer van het hunebed of de plek.
Er zijn er slechts 57 in Nederland, minder dan het aantal kerken in Ost Friesland.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De letters Ka zouden misschien op het dorpje Katwijk ten noorden van Cuijk wijzen, maar die ligt te ver van die twee torenspitsen. Ik heb het centrum van Cuijk op satelliet afgezocht, maar niets vergelijkbaars gevonden. Veel hoge appartementencomplexen tussen woonwijken.
Blaricum heeft een beschermd dorpsgezicht en daar hoort geen asfalt op de straten. Ik ben al vele jarenlang lid van de historische kring aldaar. Dat daar grote SUV-achtige auto's rondrijden ligt aan de status van de huidige bewoners. Ik ben daar opgegroeid waar bijvoorbeeld de schillenboer met paard en wagen het straatbeeld nog bepaalde. Een zwart beroete schoorsteenveger op de fiets, mét ladder en een kabel met borstel en gewicht, zó uit de film van Mary Poppins. Ik ruik de koeienmest nog van de omliggende boerderijen. De plaatselijke middenstanders ken ik nog allemaal van naam. Hoop veranderd.... Onderstaande foto maakte ik in zomer 1973. Op deze boerderij heb ik vaak meegeholpen, hoewel ik een zoon van een kapper ben. De boerin die daar woonde, draaide vaak aan haar spinnewiel. Heerlijk, boerderijgeuren.... Dezelfde plek in de huidige situatie, maar in de omgekeerde richting gezien:willem.m schreef: ↑do 01 apr, 2021 12:51Ga gerust door met zoeken
@Martin: Ik fietste zojuist in Blaricum en begrijp nu pas waarom dit dorp bekend staat om zijn vele Landrovers: om geen last te hebben van al die klinkerwegen. Op de racefiets is dat beduidend minder fijn; de volgende keer kom ik op de mountainbike.
Inderdaad, maar om in plaats van de oorspronkelijke (wat is dat eigenlijk?) onverhardheid dan een fietsvijandig wegdek te gebruiken is onnodig. Er zijn immers talloze typen 'historisch' wegdek waar je wel prettig op kunt fietsen.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 01 apr, 2021 14:00Blaricum heeft een beschermd dorpsgezicht en daar hoort geen asfalt op de straten.
...
Boerderij Calis, richting Dorpsstraat, zomer 1973.jpg