door
Adieu » di 23 mar, 2021 21:02
nicolevelo schreef: ↑di 23 mar, 2021 20:50
“ Nicovelo, ik zal eens kijken of er iets verkeerd staat. Maar zou het héél misschien kunnen dat je iets verkeerd hebt gedaan? Want we hebben echt ons best gedaan om hem zo goed mogelijk te maken : ”
Als ik kies voor ‘bikepacking’ met derailleur verschijnen er vier fietsen waarvan drie enkel met rohloff verkrijgbaar zijn.
Bij deze selectie verschijnen er bij mij 3, namelijk de Idworx Grandone, de Santos 4.29 en de Santos Crosslite.
Hoewel de laatste 2 met een Rohloff naaf afgebeeld worden, lees je het volgende als je de nadere informatie doorleest:
“ De Cross Lite en de 4.29 zijn leverbaar met derailleur, Rohloff en Pinion. Het is belangrijk om je te bedenken dat de frames voor een derailleur en voor een Rohloff-naaf verschillen. In het geval van de Cross Lite is het frame van de Rohloff niet alleen duurder, maar ook veel sterker. In praktijk raden wij je daarom altijd het Rohloff-frame aan, want dan kun je tenminste nog wat bagage meenemen. Dat betekent natuurlijk niet dat je dan ook per se een Rohloff-naaf moet aanschaffen; je kunt een Rohloff -frame ook met een derailleur uitrusten.”
Ik vind de website qua vormgeving niet heel uitnodigend om in rond te neuzen.
Hoeft eigenlijk ook niet, want ik zou voor een fiets nooit naar Amsterdam afreizen. En de laatste twee aankopen waren een mooie Kona Rove nrb voor mijn zoon en een Rondo Mutt AL voor mij zelf, hier in de buurt.