Als het weer kan willen mijn man en ik naar Rome fietsen op onze ligfietstandem en dan willen we een goede navigatie, zodat we niet steeds moeten stoppen om de weg te zoeken. Een smartphone vinden we niet handig, te kwetsbaar (vorig jaar van de fiets gevallen, scherm kapot). Dus nu zoeken we een fietscomputer, waarbij we vooral geïnteresseerd zijn in de navigatie.
Belangrijke eigenschappen:
- goed leesbaar, ook in de zon
- makkelijk te bedienen
- makkelijk om tracks* & routes in te zetten, zoals die van Reitsma of Benjaminse naar Rome (of een rondje IJsselmeer of de Elfstedentocht of gewoon een leuke dagtour)
- herberekening als we verkeerd gefietst zijn of omweg (moeten) maken
- accu die lang meegaat
- waterdicht (of tenminste tegen een goede bui kunnen) en een beetje stevig
- gratis goede kaarten (open source?) en updates daarvan
- zijn er nog andere handige dingen?
We komen er zelf niet uit via internet,
dus advies is meer dan welkom, budget is niet echt een ding (we gunnen onszelf een cadeautje je in de coronatijd) we willen gewoon een goed & handig apparaat,
vriendelijke groet Carolien
*het verschil tussen tracks en routes begrijp ik nog niet helemaal, maar volgens is het allebei handig voor vakantiefietsers
Belangrijke eigenschappen:
- goed leesbaar, ook in de zon
- makkelijk te bedienen
- makkelijk om tracks* & routes in te zetten, zoals die van Reitsma of Benjaminse naar Rome (of een rondje IJsselmeer of de Elfstedentocht of gewoon een leuke dagtour)
- herberekening als we verkeerd gefietst zijn of omweg (moeten) maken
- accu die lang meegaat
- waterdicht (of tenminste tegen een goede bui kunnen) en een beetje stevig
- gratis goede kaarten (open source?) en updates daarvan
- zijn er nog andere handige dingen?
We komen er zelf niet uit via internet,
dus advies is meer dan welkom, budget is niet echt een ding (we gunnen onszelf een cadeautje je in de coronatijd) we willen gewoon een goed & handig apparaat,
vriendelijke groet Carolien
*het verschil tussen tracks en routes begrijp ik nog niet helemaal, maar volgens is het allebei handig voor vakantiefietsers