Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 849 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35075 berichten
Je kunt wel nummerborden wit maken maar google lens herkent 't meteen. ;)
Google afbeeldingen en Bing herkenden het niet. Nog een tool om rekening mee te houden dus. 👀
Zo te zien in een behoorlijke plaats in Deutschland, met op de achtergrond een verhoogde spoorbaan.
Ik heb me blauw gezocht naar locaties van Mercedes-Benz Gebäude, geen suc6....
👌Behoorlijke plaats
👎Deutschland (wel in de buurt)
👌Spoorlijn

Hint ⚽
Moet ik mij schamen als ik deze zonder Google Lens, Google Afbeeldingen en Bing gevonden heb?
St Jakobs turm Basel
Capture.jpg
Capture2.JPG
De tovenaar schreef:
vr 12 mar, 2021 11:36
👌Behoorlijke plaats
👎Deutschland (wel in de buurt)
👌Spoorlijn

Hint ⚽
Bovenstaande plus de vorm van het viaduct kwam uit op een zoekopdracht met het glazen gebouw en Basel -> bingo
⚽ Gescoord door Poppink
De Rijnroute loop hier langs:
https://www.schweizmobil.ch/de/veloland ... -0930.html
DaVinci schreef:
vr 12 mar, 2021 11:53
Moet ik mij schamen als ik deze zonder Google Lens, Google Afbeeldingen en Bing gevonden heb?
Moet ik mij schamen als ik toegeef dat ik deze niet gelijk herkende terwijl ik hier al vaak met de auto langs ben gereden?
Ik wilde al op de fiets stappen om een foto voor jullie te maken maar buiten is het shitweer.
Het voorjaar hangt duidelijk in de lucht.
Wat zal ik nu eens op jullie bordje leggen.
20170625_153218_DSC_0157_F5121.JPG
Een plek waar ik al 35 jaar van had gedroomd om er eens te fietsen.
Gevonden op Michelinkaart 74 (edit: 77)
Poppink schreef:
vr 12 mar, 2021 14:33
Ik wilde al op de fiets stappen om een foto voor jullie te maken maar buiten is het shitweer.
Het voorjaar hangt duidelijk in de lucht.
Wat zal ik nu eens op jullie bordje leggen.
20170625_153218_DSC_0157_F5121.JPG
Een plek waar ik al 35 jaar van had gedroomd om er eens te fietsen.
Gevonden op Michelinkaart 74
Ziet eruit alsof er in de oorlog zwaar gevochten is, bomkraters en zo.
Is dit de Michelin-kaart no. 74 (die middelste), omgeving Lyon-Genève?
Michelinkaart 74.jpg
Michelinkaart 74.jpg (26.02 KiB) 1233 keer bekeken
Oeps, kaart 77, precies tussen 74 en 81 in.
Kan niet missen.
Op weg naar de Parpaillon?
Boven aan de Parpaillon is toch een tunnel?

Is het een stukje van de Strada dell’Assietta? Dat is elk geval een weg die ik zelf nog eens wil gaan fietsen (met de mtb) en deze staat helemaal rechts op kaart 77.
https://alpsinsight.com/stories/gravel- ... lassietta/
Inderdaad, de Strada dell’Assietta hier ongeveer: https://www.google.com/maps/@45.0700238 ... 312!8i6656
Ik ging er vanuit dat het Frankrijk was omdat Poppink een Michelin kaart noemde, maar hier staat ook een stukje Italië op natuurlijk.
Ik schreef al "wat zal ik nu eens op jullie bordje leggen"

Die dag hoort bij de toppers uit mijn fietsbelevenissen.
Zoals gezegd, 35 jaar geleden keken we al naar die rood/wit geblokte weg.
Het was mijn eerste lange fietstocht na bijna 30 jaar niet fietsen wegens gezin en kinderen.
Fietsen naar Rome.
De nacht ervoor donderde en bliksemde het rond m'n tentje.
De klim was geblokkeerd.
20170625_093148_DSC_0140_F5121.JPG
Bijna zonder motoren om me heen de top van de Colle del Finestre bereikt.
Een schitterende dag.
De weg naar de Assieta was afgesloten wegens weet ik niet.(behalve voor fietsers)
20170625_134631_DSC_0150_F5121.JPG
20170625_135254_DSC_0151_F5121.JPG
Op een heel enkele fietser na was ik er alleen op een stralende dag.
20170625_155922_DSC_0162_F5121.JPG
20170625_160059_DSC_0163_F5121.JPG
Een dag om nooit te vergeten.

DaVinci, wegens de exacte plek, waar Willem hem gebracht had.
Prima, dankjewel willem.m.
De volgende, een fiets en een boom.
boom_LI (Large).jpg
Prins Bernhardstraat, Den Bosch
https://maps.app.goo.gl/fWCP9aGyXfJTnEQ96

Op de een of andere manier 🙄 wist ik het, al had Google Lens het na inkaderen ook correct.
Inderdaad, de Prins Bernardstraat in Den Bosch.
Op de achtergrond het (voormalige?) kantoor en telefooncentrale van KPN, waar ik tot 2011 een aantal jaren met veel plezier gewerkt heb, al maakte de reistijd elke dag met fiets en trein het vermoeiend.
DaVinci schreef:
vr 12 mar, 2021 17:37
....al maakte de reistijd elke dag met fiets en trein het vermoeiend.
Leg eens uit, hoe dat zo? Ik heb vele decennia lang op diverse drukkerijen in stad Groningen gewerkt. Van huis 7 km naar het station, fiets in een witte huurkluis, dan per trein naar Groningen en daar pakte ik m'n tweede fiets uit de stalling op weg naar mijn werk, van 3 tot 5 km. Veel leuker dan per auto. In 2009 zelfs nog in Hoogezand, met mijn tweede fiets in de kluis op station Kropswolde. Het hele jaar door, van mooi weer tot gure sneeuwbuien. Als je moe terug naar huis gaat, lekker ontspannend wegdommelen in de trein, in plaats van met de auto tegen een boom aan knallen. Ik herkende in m'n slaap zeer precies waar welke kedoeng-kedoeng op de rails ik kon voelen, zodat ik op tijd wakker kon worden voor het uitstappen. Lopend op het station van Groningen was het altijd gezellig druk. Bekende gezichten begroeten. Soms bleef ik nog iets langer in de stad om wat te winkelen. Wat mis ik dat allemaal nu ik met pensioen ben.
https://www.youtube.com/watch?v=aRXBsoBWCE0
Poppink schreef:
vr 12 mar, 2021 16:39
Die dag hoort bij de toppers uit mijn fietsbelevenissen.
Dat zijn de mooiste fietsdagen. Zo te lezen heb je er enorm van genoten. En fijn dat je dit met ons hebt willen delen!

Het was mijn eerste lange fietstocht na bijna 30 jaar niet fietsen wegens gezin en kinderen.
Ai, nou voel ik mij opeens een slechte vader :shock:

Bijna zonder motoren om me heen de top van de Colle del Finestre bereikt.
Gelukkig maar. Op Alpenpassen zijn motorrijders een heuse plaag. En zo'n mooie klim wil je niet door hen laten verpesten.

Martin E. van Doornik schreef:
vr 12 mar, 2021 19:37
Leg eens uit, hoe dat zo?
...
Mag dat s.v.p. in een ander draadje? :roll:

Nieuwe opgave:

Capture.JPG