Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bij de bevestiging van de achterdrager in de buurt van de achteras, waar het grote gewicht gedragen wordt, vind ik een kunststof ring niet de juiste weg. Daar wil je liefst metaal op metaal, desnoods met wat lak ertussen. Ook wil je daar zo weinig mogelijk afstand tussen de poot van de drager en het oog op het frame. Een aangesoldeerd oog daar vind ik sowieso niks, dat kan stuk (yep, done that), Een gat in het patje kan ook en kan niet stuk.Bert van Sprang schreef: ↑di 02 mar, 2021 20:15Dat de lak op het contactvlak beschadigt is normaal, dat het er ook elders afspringt lijkt mij niet normaal. Ik wil er wel eens een kunststof revetringetje tussen leggen.
Heeft m.i. niets te maken met het framemateriaal. Dit lijkt gewoon een plekje dat slecht gelakt is, misschien niet goed ontvet of niet goed gegrond. Als dit het enige plekje is dan is het geen probleem maar misschien toch melden bij je leverancier want het is een nieuw frame. Komen er straks meer van dit soort plekjes dan kan je naar deze melding teruggrijpen.
Houten banden gaan niet lek, maar corrosie onder de lak bij aluminium fietsen is wel degelijk een bekend verschijnsel.LHTJoost schreef:...en houten banden neem ik aan, want die gaan niet lek.Belle schreef:Dit is nou waarom ik graag een aluminium frame heb.
Precies, daar neig ik ook steeds meer naar.