Gelukkig is Leon op post om een doe-het-zelf topic op te vrolijken met een rampscenario. De draad in de crank is in de eerste plaats kwetsbaar omdat hij vaak vol vuil zit. Als je dan met kracht probeert de crankafnemer in te draaien zit je snel scheef en beschadig je de schroefdraad. Dus zorgen dat de schroefdraad proper is en dan de tool met de hand indraaien. Niet beginnen met gereedschap. Op het einde kan je de tool een beetje vastzetten met gereedschap maar je zou toch zeker een paar toeren met de hand moeten kunnen indraaien, zoniet zit je waarschijnlijk verkeerd.
Overigens, je hoeft die crankafnemer van cyclus niet te kopen, je kan ook crankbouten met een geïntegreerde crankafnemer kopen. Dit heeft het voordeel dat je onderweg je crank kan verwijderen met alleen de 8mm hex. Als bijkomend voordeel hoef je maar één keer die cups in de crank te schroeven, deze blijven permanent zitten.
Je kan die crankbouten monteren zonder de crank te verwijderen, dus dan heb je geen crankafnemer nodig.
Zo snel zal de ratel niet kapot gaan. Het is veel waarschijnlijker kan je niet genoeg kracht kan uitoefenen wegens te korte krachtarm. Deze topeak-tool wordt toch met de 8mm bit geleverd voor dit doeleinde? Ik zou liever het liever thuis uitproberen dan onderweg...Velotraumer schreef: ↑do 18 feb, 2021 08:21Of ik de crankbout echt niet los krijg weet ik niet. Het ging er even om dat ik dat nog niet geprobeerd had, omdat ik bang was dat mijn mini ratel het dan zou begeven.
Overigens, je hoeft die crankafnemer van cyclus niet te kopen, je kan ook crankbouten met een geïntegreerde crankafnemer kopen. Dit heeft het voordeel dat je onderweg je crank kan verwijderen met alleen de 8mm hex. Als bijkomend voordeel hoef je maar één keer die cups in de crank te schroeven, deze blijven permanent zitten.
Je kan die crankbouten monteren zonder de crank te verwijderen, dus dan heb je geen crankafnemer nodig.