Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 823 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
PeterVanRijn schreef:
do 18 feb, 2021 10:14
Martin, begrijp je niet wat Willem zegt over het quoten (dan is er nog hoop), of kies je ervoor om het te negeren?
Wel begrepen hoor
Hier?
https://maps.app.goo.gl/Vpj5G3m2EW1ZooZL6

Screenshot_20210218-102837.png
willem.m schreef:
do 18 feb, 2021 10:27
Hier?
https://maps.app.goo.gl/Vpj5G3m2EW1ZooZL6
Screenshot_20210218-102837.png
Klopt, het is Warfstermolen en helemaal goed, de volgende is voor jou. De andere kant op kijkend zie je een soort van landingsplaats voor UFO's.... :lol:
De foto is van 7 maart 2015. Ik ging per trein naar Buitenpost en dan naar huis gefietst.
Hier een tafereel uit een dorp dat nog niet leegloopt, gezien het in gebruik zijnde schoolgebouw.

Duindorp.JPG
Correct, Leon! Dan was het plaatje toch te makkelijk (sowieso te dicht bij Den Bosch :roll: ).
Googelen op bronzen beeld geit bij school leverde een hit van een omschrijving van het beeld en de naam van het dorp. De rest was simpel.
De volgende: op welke camping zitten deze twee in het jaar 2000? Er is grappig genoeg een streetview van, mét conifeer (cypres?) maar zonder de twee kampeerders en hun tent natuurlijk. Het was in mijn herinnering de camping waar ik 's morgens in de voorzieningen warm water ging halen om het gasblikje in te zetten omdat het Campingaz® liever in het blikje bleef.
Afbeelding
De foto mist enkele grote pixels ◼️

Maar, is het toevallig in de Provence?
Nee, hoe kom je daar bij? :wink:
Dan zou ik het niet weten. Met de hint naar Campingaz zal het wel in Frankrijk zijn. Maar zulke landschappen heb je op aardig wat plekken, ook buiten de Provence. Dus ik geef nu al op en ga spullen pakken voor het lange, zonnige fietsweekend.
Tussen Genève en Bourg-en-Bresse ergens?
Poppink schreef:Tussen Genève en Bourg-en-Bresse ergens?
Dat is helemaal het verkeerde gebergte.
Leon schreef:
do 18 feb, 2021 11:55
Nee, hoe kom je daar bij? :wink:
Leon, was dit een ironische reactie?

Hans
javb2812 schreef:
vr 19 feb, 2021 12:20
Leon, was dit een ironische reactie?
Ja, omdat willem.m laatst suggereerde dat al mijn raad plaatjes in maar een paar streken gemaakt waren, waaronder de Provence.
Die ironie is niet bedoeld als hint. De foto is gewoon niet gemaakt in de Provence.
Dus niet hier: Afbeelding
Komt die camping voor in de ANWB campinggids? Ik heb hier een liggen.
Martin E. van Doornik schreef:Komt die camping voor in de ANWB campinggids?
Ik zie hem idd op anwbcamping.nl staan. Dat scheelt alweer een factor twee à drie in het campings nakijken want er zijn maar 3266 ANWB-campings in Frankrijk.
Ergens in de Frans Alpen?
Leon schreef:
vr 19 feb, 2021 12:41
Martin E. van Doornik schreef:Komt die camping voor in de ANWB campinggids?
Ik zie hem idd op anwbcamping.nl staan. Dat scheelt alweer een factor twee à drie in het campings nakijken want er zijn maar 3266 ANWB-campings in Frankrijk.
Hoeft niet allemaal, je kunt die buiten de bergachtige departementen om wegdenken....
Ben nu druk bezig oude negatieven aan het scannen.
DaVinci schreef:
vr 19 feb, 2021 12:44
Ergens in de Frans Alpen?
Ik bedoelde eerder 'het verkeerde gebergte' heel ruim. Dus niet ten oosten van het Rhônedal.
Is het in de Auvergne?