Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 819 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35073 berichten
willem.m schreef:
ma 15 feb, 2021 19:28
JanH schreef:
ma 15 feb, 2021 18:42
Cambridge.
https://www.google.nl/maps/@52.1972336, ... 8192?hl=nl

Zoekactie op "web&eat" (boven het stoplicht) gaf direct de locatie prijs.

Edit: op Streetview t/m 2012 zit die winkel er nog, vanaf 2014 zit er een Domino's.
Mooi voorwerk, JanH, maar nog niet voldoende.

De Vragen Die Ons Allen Bezighouden zijn immers:
1. Op welke dag was Martin hier?
2. In welke jeugdherberg sliep hij?
3. Hoe veel pond kostte de overnachting?

Kortom, nog even je best doen! 🤜
JanH heeft het goed opgelost! Ik dacht dat het bord boven het stoplicht niet duidelijk genoeg leesbaar was.... :oops:
1. De foto is genomen op 28 mei 2011.
2. Ik sliep in de youth hostel aan de Tenison Road, vlakbij het station.
3. De overnachting op YH Cambridge kostte £ 23,35.
Op hetzelfde adres heb ik in 1972 en 1984 ook al overnacht. Het is een mooi Victoriaans huis met moderne uitbreidingen eraan. De prijs was in 1972 nog £ 1,10 ! :roll:
Hieronder een foto van deze YH. Reuze gezellig, zou ik nog eens willen doen.
Afbeelding 084.jpg
Engels ontbijt in deze YH:
Afbeelding 123.jpg
De volgende is voor jou.
Leerzaam allemaal 👨‍🎓

Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
En voordat jullie vragen gaan stellen:
Ergens in 2015, prijs weet ik niet, hetzelfde geldt voor het eten.
JanH schreef:
ma 15 feb, 2021 19:59
Leerzaam allemaal 👨‍🎓

Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG

En voordat jullie vragen gaan stellen:
Ergens in 2015, prijs weet ik niet, hetzelfde geldt voor het eten.
Ik herken de kerktoren van Groede in Zeeuws-Vlaanderen. Vanaf de camping aan de Barendijk?
https://www.google.nl/maps/@51.3688593, ... 312!8i6656
Helemaal goed Martin. Jij bent.
JanH schreef:
ma 15 feb, 2021 21:34
Helemaal goed Martin. Jij bent.
Makkelijk zat, ik heb vroeger een buurvrouw gehad, die geboren en opgegroeid is in Groede. Zij vertelde vaak over haar jeugd en zij toonde ons oude foto's uit een album. Wij gingen een keer op kampeervakantie en zij stelde voor dat wij onderweg naar Schotland (met een rode Renault-4, naar veerboot Zeebrugge-Felixstowe) onze tent bij de boerderij van haar familie even buiten Groede konden neerzetten. Daarom ging de herkenning van die kerktoren snel. Nu woont zij elders, maar wij hebben nog banden met die oud-buurvrouw.
En de man van mijn zus is geboren in Breskens, ook niet ver vandaan.

Hier is mijn volgende raadselfoto, maar waar? Naast de hoektoren staat mijn fiets.

Chateau.jpg
-
Zal vast een jeugdherberg zijn? :wink:
De tovenaar schreef:
di 16 feb, 2021 09:17
Zal vast een jeugdherberg zijn? :wink:
Helemaal goed! Het château van Tilff met ervoor de Auberge de jeunesse. De foto is van 1995, toen kon ik er wel overnachten, nu uitsluitend voor groepen.
Het interieur stond vol met posters uit de Franquin-reeks met figuren als Guust Flater, Kwabbernoot, Robbedoes, de Marsupilami, de graaf van Rommelgem en de schurk Zwendel. De mevrouw die daar de scepter zwaaide, was een look-alike van Meryl Streep.
Het kasteel bood geen prettig aanblik met al die dichtgespijkerde ramen.
De volgende is voor jou.
Was makkelijk te vinden met château auberge de jeunesse.
Volgende, exacte locatie graag.
foto.jpg
De tovenaar schreef:
di 16 feb, 2021 10:20
Was makkelijk te vinden met château auberge de jeunesse.
Volgende, exacte locatie graag.
foto.jpg
Colchester, Engeland? Met een stukje Romeinse stadsmuur.
https://www.google.nl/maps/@51.889647,0 ... 312!8i6656
Ik dacht zelfs bijna aan Hilversum, want ik heb daar vroeger op een drukkerij gewerkt met voor het pand als kunstwerk exact precies hetzelfde beeld van Mercurius, de god van de handel. Maar toch onomstotelijk een echt Engels straatbeeld.
Snel geraden, volgende is weer voor jou!
De tovenaar schreef:
di 16 feb, 2021 10:35
Snel geraden, volgende is weer voor jou!
Het was eenvoudig om "ancient walls in England" op Google te zoeken en nu al bingo met dit hier: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... _and_Wales

Hier is de volgende, ditmaal binnen onze landsgrenzen.

Straat in regen.jpg
Zou zo maar Almelo kunnen zijn.

@Martin, weer een plaatje met droef weer.
Zie je de zon wel eens schijnen?
Oogt als een vervallen winkelstraat met de nodige leegstand. Er is echter wel betaald parkeren en er zijn wel heel veel fietsenrekken. Een studentenstad? Veel toeristen in de zomer?
Daarnaast vraagt de straat om een herinrichting. Het fietspad lijkt mij niet veilig met stoeptegels, geparkeerde auto's met openslaande deuren aan de ene kant en voetgangers aan de andere kant. En als je afval in de ondergrondse containers wilt doen sta je half op het fietspad.

Ik zie geen aanwijzingen om verder te zoeken.
JanH schreef:
di 16 feb, 2021 11:16
Ik zie geen aanwijzingen om verder te zoeken.
Nee, Martin heeft een heleboel tekst en logo's vakkundig weggehaald. Het enig wat ik kan lezen is Inkoop {???} Reparatie.
Waarschijnlijk is dit een plaatje dat zonder verdere aanwijzing alleen te raden is door iemand die dit straatbeeld herkent.

Ik ben niet bekend met willekeurige winkelstraten in de provincies Groningen, Drenthe en Friesland, dus ik moet passen.
Dit type huizen vindt je oa in Almelo, Enschede, Rijssen, Glanerbrug.
Almelo en Rijssen staan bij mij voorlopig bovenaan.
Misschien dat OSM iets kan met: brievenbus PostNL (zijn er maar 10.000), met afvalcontainer, met betaald parkeren.
Iets voor de Tovenaar?
Poppink schreef:
di 16 feb, 2021 11:36
Dit type huizen vindt je o.a. in Almelo, Enschede, Rijssen, Glanerbrug.
Almelo en Rijssen staan bij mij voorlopig bovenaan.
Niet in Overijssel.... wel een plaats waar jullie dagelijks indirect mee te maken hebben!
Gijsbrecht van Amstelstraat in Hilversum.
https://www.google.nl/maps/@52.2159603, ... 92!5m1!1e3
Met dank aan de de Locatiewijzer van Postnl.