quote=bdr
>Het was te voorspellen dat de discussie hier deze kant ging opgaan
> {old man yells at cloud.jpg}
Laten we elkaar a.u.b. niet aanspreken op elkaars leeftijd, accoord?
>maar ik wil toch duidelijk stellen dat tubeless wel degelijk voordelen heeft.
Heeft iemand hier beweerd dat dat niet zo is?
>De A-Cross the 2 bikepacking tocht waarover ik
>
hier berichtte
> was veel veel moeilijker geweest met binnenbanden
Ik dacht even dat je een toch ergens in de Alpen aanhaalde met paden waar je 200 km met 6000 hoogtemeters per dag over onverhard moet fietsen maar het blijkt wel mee te vallen.
Leon schreef: ↑zo 24 jan, 2021 10:34
Een tubeless buitenband met binnenband er in zal nooit het lichtste rijden of licht zijn, daar is iedereen het hier wel over eens denk ik.
>Daar ben ik het niet mee eens, de variatie tussen verschillende banden is veel groter dan
> het onderscheid tubeless of niet. Een Almotion 40mm weegt in V-guard variant 490g,
> TLE 625g. Een tubeless compatibel Continental Terra Speed 40mm weegt 405g,
> ik durf er gerust voor wedden dat de Terra Speed met binnenband lichter en soepeler
> zal rijden dan de Almotion, zeker bij lage druk.
Dat bedoel ik toch ook niet? Er zal best een tubeless band zijn die met binneband lichter loopt dat een ander model band van een ander merk zonder. Ik bedoelde allen maar dat je een tubeless band moet gebruiken waar hij voor is: tubeless.
> Mij maakt het allemaal niet uit wat iemand kiest maar ik vind wel dat het de
>moeite loont om wat met banden te experimenteren en niet zomaar forumdogma's na te volgen.
Precies! (Het dogma dat je tubeless moet rijden
)