door
jaccow » di 19 jan, 2021 00:24
Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 15 jul, 2020 14:59
Juist stille bussen en elektrische auto's zijn gevaarlijk, fietsers en voetgangers horen ze niet aankomen!
Ach, dat leek met sommige van de studenten met de oude diesels ook niet heel veel anders.
En in de praktijk blijkt dat een redelijk non-argument. Moderne auto's zijn bijna net zo stil als elektrische auto's,
zo stil zelfs dat fabrikanten nepgeluid over speakers moeten sturen, omdat kopers er gewend aan zijn.
Ook stille auto's hoor en zie je. Voorlopig is er nog geen absoluut stil rubber wat ook voldoende grip heeft.
Ik was deze zomer met een vriend op Groningen station. Het viel me vooral op dat het meer aanvoelde als een dorpsstation dan echt een groot station, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Leeuwarden die we een dag later aandeden.
Ik zou me niet te druk maken. De NS is de laatste jaren best wel goed bezig met het opknappen en ombouwen van stations. En zeker ook het gebruiksvriendelijker en gezelliger maken zijn ze steeds beter in geworden. Breda is niet mijn favoriet, maar Rotterdam, Amsterdam en Utrecht zijn best leuk geworden.
Maar goed, ik ben nog relatief jong met mijn 34 jaar en heb wat minder een roze bril op van hoe mooi het vroeger was.