Lange tijd ben ik een enthousiast ligfietser geweest met mijn Optima Condor. Wat mij betreft een van de beste reisligfietsen. Omdat deze fiets eigenlijk iets te hoog voor mij was (2 x 26 inch met onderstuur) heb ik daar afscheid van moeten nemen. Na een aantal jaren weer met een gewone fiets gereden te hebben, ben ik toch weer op zoek naar een andere ligfiets. Het was mij sowieso al opgevallen dat ligfietsen steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen, maar ook zie ik dat enkele ligfietsbouwers gestopt zijn, zoals Optima (althans voor ligfietsen) en Nazca (voor solofietsen). Voorts merk ik dat bij andere bouwers en dealers de websites minder actueel zijn. Ongetwijfeld zijn er nog veel enthousiaste ligfietsers (zie ligfiets.net), maar ik heb de indruk dat er weinig nieuwe aanwas is.
Ik ben benieuwd naar reacties op de hierboven geschetste ontwikkeling.
Ik twijfel nu over de aanschaf van een ligfiets omdat onderdelen op termijn mogelijk niet meer leverbaar zijn.
Ik ben benieuwd naar reacties op de hierboven geschetste ontwikkeling.
Ik twijfel nu over de aanschaf van een ligfiets omdat onderdelen op termijn mogelijk niet meer leverbaar zijn.