Ben sinds enige tijd voor fitness doeleinden wat meer aan het fietsen geslagen. Heb een ongeveer 15 jaar oude Koga Advance gekocht en fiets in mijn omgeving met veel plezier rond. Omdat de Koga wel nieuwe banden kan gebruiken ben ik reviews (de weinige die er zijn) aan het bekijken geweest. Rolweerstand en lekbestendigheid voeren in die test de boventoon. Maar wat me nu met de Continental City Ride 37/622 banden onder de Koga opvalt, is dat ze in vergelijking met mijn CST Breaker APL 37/622 onder een Batavus Flying Dutchman stadsfiets veel comfortabeler rijden. De Batavus is met de CST Breakers erg stoterig. Wel heb ik het idee dat de rolweerstand van de CST beter is. Ook heb ik heel kort een Gazelle Orange met Vredestein Active Tour 37/622 banden gehad en die zaten er gevoelsmatig qua rolweerstand en comfort tussenin. Ik besef dat die comfort ervaring ook uit velgen, chassis en zadel kunnen komen. Maar ik denk dat het toch vooral de banden zijn.
Omdat ik de fiets als fitness fiets gebruik zijn rolweerstand en een hele goede lekbestendigheid (blijf vooraleerst onder de rook van m'n woonplaats fietsen, afsleephulp is nabij) niet mijn prioriteiten. Comfort is dat wel. Klopt mijn veronderstelling dat banden met een dikke lekbestendigheidslaag stoteriger rijden? Welke banden staan bekend om hun goede comfort? Alvast bedankt voor de reacties.
Omdat ik de fiets als fitness fiets gebruik zijn rolweerstand en een hele goede lekbestendigheid (blijf vooraleerst onder de rook van m'n woonplaats fietsen, afsleephulp is nabij) niet mijn prioriteiten. Comfort is dat wel. Klopt mijn veronderstelling dat banden met een dikke lekbestendigheidslaag stoteriger rijden? Welke banden staan bekend om hun goede comfort? Alvast bedankt voor de reacties.