Eigenlijk vind ik ze allebei te duur, maar de SON maakt het nog een beetje goed met een soort bombproof bouwen. Ik ga voor vrouwlief d’r Koga (eindelijk) eens een nieuw voorwiel met dynamo spaken, ze rijdt nu nog met een Alie lamp voorop, maar ik kijk dan toch ook eens naar de Trelock LS-905 en de Herrmans H-Black MR8 of Pro Dynamo, die kan ik alledrie kopen en uitproberen voor +/-130 euro, da’s nog altijd 30 euro minder dan een Edelux 2 zeg maar
swhs zijn info is inmiddels al wel weer wat gedateerd (uit 2011 dateert de review van de SuperNova E3 Pro) de Pro 2 is dus niet gereviewed, en over de Edelux II is hij inderdaad niet echt lovend. Dus gewoon zelf maar eens gaan testen. (het is mij nu te koud overigens)Shadow schreef: ↑za 05 dec, 2020 21:13De eerder genoemde website van medelander ‘swhs’ is wat dat betreft wel een juweeltje met info, hij is er momenteel wel klaar mee omdat de laatste 10 jaar de focus vooral ligt op een leuk jasje en niet op een mooi lichtbeeld. (Waar ie zeker een punt heeft) Hij vind bijvoorbeeld de Edellux 2 helemaal niet zo goed, ik snap heel goed waarom. Zijn top 3 lampen zijn allemaal onder de 100 euro, dat kan natuurlijk nooit beter zijn als een Supernova of SON! Toch heb ik nu al een tijdje op m’n woonwerk fiets een B&M IQ-X en die geeft idd een mooier beeld als de Edellux 2, zou het dan toch...? De B&M IQ-x staat in zijn rijtje trouwens trouwens behoorlijk onderaan - en ik begrijp waarom.