Wat mij betreft wel. Vanuit het standpunt: "minder vliegen is beter" maakt het eigenlijk niet uit wie dat betreft. veelvliegers, weinigvliegers, kortvliegers, langvliegers, vliegers voor de eerste keer of vliegers met een lufthansa platinum status: milieu voelt het verschil niet, minder vliegen is beter. En weinig mensen zijn roomser dan de paus en niemand is perfect blabla en bijvoorbeeld ikzelf zal ook heus nog wel eens een weekendje Florence zien of een reis naar Tasmanië maken.Polling schreef: ↑do 03 dec, 2020 18:06Het probleem is denk ik dat we het niet meer normaal moeten vinden om ‘zomaar’ binnen Europa te vliegen, en ook dat we het niet meer normaal moeten vinden om buiten Europa te vliegen... Maar ik heb boter op mijn hoofd, en heb de leeftijd om dit zonder nadenken gewoon toch te hebben gedaan, terwijl ik beter had kunnen weten. Mag is dan zomaar anderen erop aanspreken nu ik het niet meer doe?
(Wat ik lastig vind aan het greenpeace standpunt is dat je natuurlijk net zo goed lange vluchten moet ontmoedigen. Maar ja, hoe verdedig je dat standpunt als de publieke opinie een redelijk alternatief wenst voor die vlucht...)
Wat ik bijvoorbeeld wel mooi vind en een beste pluim waard: kijk naar dit forum (/vereniging). Er heeft al een enorme verschuiving plaatsgevonden van aandacht via verslagen, weblogs etc voor mensen die royaal de wereld rondvliegen naar mensen die een lans willen breken voor al het fraais dichter bij huis.