Ik combineer vier voortassen met een kleine bagagerol achter en een grotere zadeltas (8 liter) En een kleine stuurtas voor de waardes. Kom ik met kookspul en eten kamperend goed mee uit.
Succes met zoeken naar een fijne setup.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Voor comfort en praktisch moet je niet bij bikepacking wezenJoris Flemming schreef: ↑di 01 dec, 2020 08:03Ik ben ook als "bikepacker" onderweg geweest, omdat ik met een racefiets reed, maar ik was noch sneller, noch comfortabel, noch praktischer onderweg dan met mijn meer traditionele fiets en tassen.
Klopt.Leon schreef: ↑di 01 dec, 2020 09:51Voor mij is het wel opvallend dat de markt ons de afgelopen paar jaar graag aan allerlei tasjes, riempjes en beugels helpt die bij gelijkblijvend volume zwaarder zullen zijn dan een een lichte achterdrager en moderne lichte achtertasjes. Als je dat weet is het niet erg. Iedereen zal zelf zijn ideale tassenset moeten samenstellen want uiteindelijk fietsen we *gelukkig* ook allemaal net iets anders op andere wegen en paden.
Een slaapzak is een groot en licht ding. Als ik zonder voortassen fiets vind ik mijn fiets juist zwaar van achteren, dus dan streef ik er naar om zo veel mogelijk gewicht naar voren te brengen als zonder voortassen mogelijk is. Daarom kwam ik uit op het stoeltje, dat precies achter de stuurtas past en het matje, dat strak opgerold in een bidonhouder past. Veel gewicht is het niet, het blijft aanvoelen als een fiets met achtertassen, maar het scheelt wel wat.
Ik snap je overweging. Zeker wat voor te zeggen. Alleen heb ik geen bidonhouder "over".Leon schreef: ↑di 01 dec, 2020 14:24Een slaapzak is een groot en licht ding. Als ik zonder voortassen fiets vind ik mijn fiets juist zwaar van achteren, dus dan streef ik er naar om zo veel mogelijk gewicht naar voren te brengen als zonder voortassen mogelijk is. Daarom kwam ik uit op het stoeltje, dat precies achter de stuurtas past en het matje, dat strak opgerold in een bidonhouder past. Veel gewicht is het niet, het blijft aanvoelen als een fiets met achtertassen, maar het scheelt wel wat.
In zo'n grote framedriehoek kun je wel een hoop frametas kwijt. Al zal een standaard model wel lastig worden, die zijn vaak niet zo groot.
* Er is een hoop lucht onder het stuur, dat is een plek waar je nauwelijks last hebt van gewicht. De kabel van de voorrem kan wat langer.
Waarschijnlijk zitten daar BikeBuddy nokken.
Past een gedeeltelijke frametas niet? Dan kunnen die twee flessen blijven zitten en is er meer ruimte voor alles wat er met koud weer extra mee gaat. Misschien dat dat net genoeg verschil maakt om net niet naar Back Rollers te hoeven switchen.Wim schreef: ↑wo 02 dec, 2020 12:13Tegenwoordig rij ik meestal met deze Altura Arc 15 tassen van samen 1050 gram voor 33 liter inhoud. De tent zit dan bovenop de drager. Dit gaat prima in de zomer, maar als het kouder wordt en er warmere kleren etc mee moeten kom ik (nog?) niet uit onder de grotere Ortlieb Backrollers.