door
Leon » ma 26 okt, 2020 19:34
Edit: Fedor je hebt hem. (Kennelijk stuurde de link me eerst 5 foto's meer naar links)
Edit 2: de schoonheid van Vottem vind ik er een van triestheid. Als je de omgeving daar met Google Earth bekijkt ziet het er prachtig uit: er is veel groen en veel ruimte. Ook de bevolkingsdichtheid van het gebied is relatief laag. Als je met de fiets door de straten gaat zie je echter alleen treurige huizen; meestal oud en slecht slecht onderhouden of slecht afgewerkt, met rommelige tuinen, verwaarloosde gemeentelijke voorzieningen met veel rommel her en der, veel auto's, geen fietsen. Erger is dat er wel veel groene plekken zijn, zelfs een golfbaan, maar dat je daar niet kunt komen en ze zelfs niet kunt zien omdat de eindeloze slierten huizen, gebouwen, omheiningen en houtwallen het zicht daarop ontnemen. Je ziet dus vrijwel niks van de groene omgeving en waant je in een stenen stad. Vandaar dat ik op de plek van de foto ineens de behoefte kreeg om die vast te leggen. Over een paar jaar staan daar ook huizen en een paar jaar later hebben mensen geen idee meer wat uitzicht was. #betonstop