Ik fiets al jaren met Schwalbe Marathon Racer vouwbanden 40 mm breed en ben daar zeer tevreden mee. Helaas worden deze niet meer gemaakt en moet ik op zoek naar iets anders. Ook wil ik dan van 40 naar 50 mm voor iets meer zekerheid en comfort op onverharde wegen. Je komt dan al snel bij de Marathon Almotion uit, ik vind het echter maar een zware band, verder zoekend bij Schwalbe zie ik dan ook nog de G-One serie, lichter, sneller, lekbestendiger en duurzamer. Waarom zou ik dan nog voor de Almotion kiezen? Iemand ervaring met de G-One banden in een breedte van 50 mm? Helaas wordt de allround versie onbegrijpelijker wijze niet in 50 mm gemaakt.
Vergeleken met wat? Andere banden in de gravel-categorie?Bert van Sprang schreef: ↑vr 09 okt, 2020 10:05verder zoekend bij Schwalbe zie ik dan ook nog de G-One serie, lichter, sneller, lekbestendiger en duurzamer.
Een kameraad reed met de G-One speed (?) 35 mm. Volgens hem reden ze fijn maar sleten ze snel. Ik denk dat hij uit de achterband maar 3500 km heeft gehaald.
Dus duurzamer dan een Allmotion zou ik ze zeker niet noemen, maar de Allmotion is qua duurzaamheid eigenlijk van het goede te veel: de Allmotion’s van mijn vrouw ga ik moeten vervangen omdat ze verduurd zijn, niet omdat ze versleten zijn. Ze gaan nu het derde jaar in en hebben al 14000km achter de kiezen maar het profiel ziet er nog als nieuw uit.