Ik rij op de voorlaatste want soepeler versie van de 55 mm 26 inch Almotion. Schwalbe heeft deze uit het assortiment gehaald maar wat mij betreft is het de ideale compromisband voor veel vakantiefietsers. Hij is behoorlijk snel, geeft tamelijk goede grip op slechte paden en is vrij robuust. Eerder had ik de 52 mm Compass Rat Trap Pass die veel lekkerer reed maar toch niet opgewassen bleek tegen de slechte wegen en de rommel daarop in Midden Italië.
Het is erg jammer dat Schwalbe's modellen beleid al jaren zo'n chaos is. Ik vroeg me af waarom en mijn vemoeden is dat een te groot deel van hun omzet eerste montage is. Dus als de fietsfabrikanten vinden dat 26 inch uit de mode is gaan die banden eruit ook al is het argument voor 26 inch nog steeds even sterk en rijden er nog veel fietsen in die maat rond.
Het is erg jammer dat Schwalbe's modellen beleid al jaren zo'n chaos is. Ik vroeg me af waarom en mijn vemoeden is dat een te groot deel van hun omzet eerste montage is. Dus als de fietsfabrikanten vinden dat 26 inch uit de mode is gaan die banden eruit ook al is het argument voor 26 inch nog steeds even sterk en rijden er nog veel fietsen in die maat rond.