Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb ze ook. Met een dure naafdynamo en een Rohloffnaaf is een quickrelease me toch net even te makkelijk. Ik heb goede banden dus lekrijden zal niet snel gebeuren, en die enkele keer in zo'n 2000 kilometer, nou ja, daarvoor wil ik dan best een minuut of twee langer bezig zijn vanwege de pitlock. Voordeel is dat ik mijn slot niet door 1 of 2 wielen hoef te halen bij het vastzetten van mjin fiets aan bv een lantaarnpaal. Daardoor kan ik een korter slot meenemen, scheelt gewicht.WimB schreef: ↑di 01 sep, 2020 12:18Nou ben ik heel nieuwsgierig waarom vinden we zoiets uit of moet je daar een Duitser voor zijn.
Ik vind het een prima idee (ook al heb ik ze zelf nog niet) om dure wielen/naven te beschermen tegen diefstal.WimB schreef: ↑di 01 sep, 2020 12:18Nou ben ik heel nieuwsgierig waarom vinden we zoiets uit of moet je daar een Duitser voor zijn.
Dat is alleen geen Pitlock maar Pinhead. Maar ook Pitlocks zijn wel te uhm, omzeilen. Eerst die reactie van de dealer maar eens afwachten.Fedor schreef: ↑di 01 sep, 2020 18:42Hier misschien een methode? Met een hamer en schroevedraaier.
https://www.youtube.com/watch?v=pG7GuesacsA
Als je een willekeurige slotenmaker opbelt en vraagt om dat tooltje om een voordeur open te maken omdat je je sleutel kwijt bent, hoop ik dat de reactie niet veel anders zal zijn.
O jee nee, als ik die suggestie heb gewekt, spijt me dat. Dat was geenszins wat ik bedoelde! Daarom wil ik, hoewel erg off-topic, graag uitleggen wat ik bedoel.M276 schreef: ↑wo 02 sep, 2020 06:08@Carl Nu heb ik vaker problemen met mij uitdrukken. En mensen begrijpen. Maar mijn vraag is toch ook niet zo raar. En niet gek veel anders als ik aan de fietsenmaker vroeg? [...]
Ik probeer niet een tool te bemachtigen om midden in de nacht alle wielen te jatten.
Ik gebruik mijn fiets ook dagelijks, dus heb ik het zitten door mijn naafdynamo, Rohloff en zadel (incl. de imbusboutjes onder het zadel. Het is niet voor het eerst dat mooie lederen zadels gestolen worden (om op een hippe fixie te eindigen). Ik zet hierdoor zorgeloos mijn mooie fiets met een dik slot door het frame midden in de stad. Op fietsvakantie laat ik mijn fiets met spullen, nauwelijks alleen achter en gebruik ik een licht slotje ter voorkoming van gelegenheidsdiefstal. Ook dan is het veel makkelijker om alleen het frame te hoeven vast zetten aan de wereld.WimB schreef: ↑di 01 sep, 2020 12:18Nou ben ik heel nieuwsgierig waarom vinden we zoiets uit of moet je daar een Duitser voor zijn.
Ik doe mijn uiterste best naïef te blijven geloven in de wereld en medemens zonder de kat op het spek te binden. Ik probeer me dus vooral niet druk te maken en de fiets niet teveel te beschermen: gewoon standaard slot. Ik zet mijn vakantiefiets ook rustig vol beladen voor de supermarkt tijdens fiestvakantie. Paspoort, geld etc neem ik de winkel mee in. Mogelijk heb ik makkelijk praten vanuit de regio Arnhem-Nijmegen.groverr schreef:
Ik gebruik mijn fiets ook dagelijks, dus heb ik het zitten door mijn naafdynamo, Rohloff en zadel (incl. de imbusboutjes onder het zadel. Het is niet voor het eerst dat mooie lederen zadels gestolen worden (om op een hippe fixie te eindigen). Ik zet hierdoor zorgeloos mijn mooie fiets met een dik slot door het frame midden in de stad. Op fietsvakantie laat ik mijn fiets met spullen, nauwelijks alleen achter en gebruik ik een licht slotje ter voorkoming van gelegenheidsdiefstal. Ook dan is het veel makkelijker om alleen het frame te hoeven vast zetten aan de wereld.