Helemaal goed Kees. Voor jou bekend terrein natuurlijk, ligt op je nieuwe route naar Hamelen. Afgelopen vakantie heb ik deze route gefietst. Mooie route!
Voor jou de volgende.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Deze is niet bedoeld als spreekgestoelte, maar puur als sokkel en staat ook niet in Engeland. Wel langs een bekende fietsroute.
Ik heb lang geleden een keer over Wieringen gefietst, het viel mij al op dat het eiland ietwat heuvelachtig is. Vooral bij Westerland, waar het dorp en de kerk deels achter glooiende akkervelden verdwenen. Een prachtig gezicht! Ik vertelde thuis over de Wieringer landschappen en daar geloofde men niets van voor de vlakke kop van Noord-Holland.... Foto 30 januari 1999.keesswart schreef: ↑do 20 aug, 2020 10:31De kern van Wieringen bestaat uit keileembulten die in de voorlaatste IJstijd zijn gevormd. Net als Urk, de kliffen van Gaasterland, het Land van Vollenhove en de Hoge Berg op Texel. Vatrop en Oosterland liggen op zo'n bult, die ruim 6 m boven NAP uitkomt. Een dijk was op deze plek dus niet nodig.
Grappig, wist ik niet. Zelf woon ik ook op zo’n bult. Hoogste punt in Vollenhove.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 20 aug, 2020 15:57Ik heb lang geleden een keer over Wieringen gefietst, het viel mij al op dat het eiland ietwat heuvelachtig is. Vooral bij Westerland, waar het dorp en de kerk deels achter glooiende akkervelden verdwenen. Een prachtig gezicht! Ik vertelde thuis over de Wieringer landschappen en daar geloofde men niets van voor de vlakke kop van Noord-Holland.... Foto 30 januari 1999.keesswart schreef: ↑do 20 aug, 2020 10:31De kern van Wieringen bestaat uit keileembulten die in de voorlaatste IJstijd zijn gevormd. Net als Urk, de kliffen van Gaasterland, het Land van Vollenhove en de Hoge Berg op Texel. Vatrop en Oosterland liggen op zo'n bult, die ruim 6 m boven NAP uitkomt. Een dijk was op deze plek dus niet nodig.
Landschap Wieringen.jpg
Ik moest toch even glimlachen toen ik las dat "ruim 6 m" als een bult wordt beschouwd.