Als ik korte paardaagse tochten rij ben ik geneigd juist veel meer mee te nemen, omdat voor kort in de directe omgeving fietsen veel gewicht toch niet zo uitmaakt, en ik de moeite niet neem alles goed uit te zoeken. Juist bij langere tochten, met bergen enz, let ik meer op niet te veel gewicht (en let ik ook meer op dat mijn fiets in orde is, enz)
Jetboil lijkt me idd niet handig.Zelf een SIGG pannensetje, 300 gram, en een Trangia koekepannetje, 120 gram. Ik heb er net 17 dagen lang ochtend- en avondmaaltijden mee bereid en vond het erg geslaagd. Een Optima Crux Lite weegt maar 80 gram, geeft een goede vlam en schroef je op een gastankje zoals je bij de jetboil ook hebt.
Ik heb MTB schoenen maar lange stukken lopen vind ik er niet echt mee te doen, het metaal knarst toch akelig op stenen en ze slijten (zowel rubber als plaatjes) dan ook snel. Qua 2e paar schoenen heb ik nep-allstars van de Primark, 600 gram. Niet zozeer een aanrader, maar zitten voor mij erg goed, ik kan er ook nog 20km op lopen, maar YMMV. Wel snel versleten. Die Meindls zijn wel heel stuk beter idd.
Ik heb zelf een kettingponsje en een 10 speed quick link mee voor eventueel gebroken ketting. Gehele ketting lijkt me zinloos.
Leuk zo bikepacken, alleen een rugzak tijdens het fietsen zou bij mij binnen 20km mijn rug slopen.