Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:goed gezegd Rokon,
Maak nou geen discussie van, positief of negatief. Ieder zijn meug, maar het mag de naam van Vennbahn niet schaden.Bert van Sprang schreef: ↑di 11 aug, 2020 22:14Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.
Bert van Sprang schreef: ↑di 11 aug, 2020 22:14Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.
Bert van Sprang schreef: ↑di 11 aug, 2020 22:14Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.
Loes, dan moet je niet naar Apeldoorn komen, want daar wordt als vaker gebruikt als dan, of was het nu andersom. Ik wordt iig regelmatig gecorrigeerd, door niet Apeldoorners (en zelf ben ik er ook geen, alleen opgegroeid)Loes van den Bergen schreef: ↑zo 09 aug, 2020 18:39Het is mooier DAN en net zo mooi ALS, Bert!Bert van Sprang schreef: ↑zo 09 aug, 2020 15:42Maar ook de Kyltalroute is volgens mij grotendeels een oude spoorlijn, wel veel mooier (vind ik) als de Vennbahn.
Werkelijk 100 % mee eens en wel een beetje jaloers op je glimlach en incasseringsvermogen. Ik moet nogal zoeken om het knopje te vinden om de berg (én de lange tenen aan tere zielen) te verdragen met een glimlach. Uiteindelijk probeer ik ook genot te vinden in de weerstand. Ik ben een fietser.Bert van Sprang schreef: Ik heb alle reacties nog eens teruggelezen en volgens mij valt er geen onvertogen woord, tenzij je hele lange tenen hebt. Mijn reactie was het scherpst, maar daar stond een hele grote smiley achter. Ik zie heel vaak dat fietsers routes door de dalen zoeken of over een oude spoorlijn omdat "ze niet kunnen klimmen". Het is een beetje mijn missie geworden om ook minder geoefende fietsers plezier in het klimmen (en dalen) te geven. Volgens mij kan iedereen het, je hoeft er ook niet voor te trainen, gewoon een knopje in je hoofd omzetten en in je kleinste versnelling omhoog.
(ps Loes neemt mij
ook de maat, maar zolang ze me niet van het Forum gooit omdat ik geen foutloos Nederlands schreef, kan ik daar alleen maar om glimlachen.)
Alleen ligt de de Vennbahn niet in een regio waar Noord-Duits gesproken wordt. Wel in een regio waar Ripuarisch gesproken wordt.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 11 aug, 2020 23:08Maak nou geen discussie van, positief of negatief. Ieder zijn meug, maar het mag de naam van Vennbahn niet schaden.Bert van Sprang schreef: ↑di 11 aug, 2020 22:14Er zijn een aantal goede redenen om de Vennbahn te fietsen, maar als er beweert wordt dat het een hele mooie route is mag je tegengas verwachten.
Eigenlijk wordt Venn (veen) in Noord-Duitsland als Fehn geschreven.
En dat laatste is nu net bij de Vennbahn ook niet het geval (uitgezonderd Monschau). Dorpen waar de Vennbahn echt doorheen komt (en met voorzieningen):
Idd heb het maar meteen verwijderd.
In mei stond de Vennbahn op het programma omdat ik begrepen had dat het een mooie route was voor een beginner. Maar door Corona ging dat niet door. Om deze reden deze zomer ook gekozen voor minder druk deel van Duitsland. Nu kijken of het volgend voorjaar lukt.