Afsplitsing vanuit het Cockpit-topic
Ik ben aan het nadenken om mijn flatbar te ruilen voor een dropbar. Klein probleempje hierbij is de Rohloff-shifter. Nu heeft VNT een deelbaar stuur waar de shifter overheen geschoven kan worden. Andere optie is het toepassen van raceshifters i.c.m. een aangepaste schakelbox.
Men hier al ervaring met deze combinatie? Ik weet dat er iig één persoon (@Roomijsje) een Santos Cross Lite heeft, die al deze opzet heeft (helaas is die fiets imho best prijzig dus kopen met inruil is voor mij ff geen optie (en ik vind het sloping frame ook minder mooi)).
De draaishifter kan echter weer problemen opleveren met de banden van een harnass of stuurrol.
Hier nog een reactie uit het Cockpit-topic:
Daarnaast merk ik zelf dat ik nu mijn handen ook niet vaak bij de draaigreep heb (liggen vaak plat op de handgreep + bar-end). Ook is het schakelen (benen ff "stiller" houden) sowieso meer een handeling dan bij derailleurs.
Ik ben aan het nadenken om mijn flatbar te ruilen voor een dropbar. Klein probleempje hierbij is de Rohloff-shifter. Nu heeft VNT een deelbaar stuur waar de shifter overheen geschoven kan worden. Andere optie is het toepassen van raceshifters i.c.m. een aangepaste schakelbox.
Men hier al ervaring met deze combinatie? Ik weet dat er iig één persoon (@Roomijsje) een Santos Cross Lite heeft, die al deze opzet heeft (helaas is die fiets imho best prijzig dus kopen met inruil is voor mij ff geen optie (en ik vind het sloping frame ook minder mooi)).
De draaishifter kan echter weer problemen opleveren met de banden van een harnass of stuurrol.
Hier nog een reactie uit het Cockpit-topic:
Misschien wel maar de aanschaf loopt wel in de papieren. Cinq-set zo'n 600 euro (met niet-mooie kabelloop) en de Gebla-Rohbox met SRAM hydr nog een flink stuk meer.
Daarnaast merk ik zelf dat ik nu mijn handen ook niet vaak bij de draaigreep heb (liggen vaak plat op de handgreep + bar-end). Ook is het schakelen (benen ff "stiller" houden) sowieso meer een handeling dan bij derailleurs.