+1Piet55 schreef: ↑zo 26 jul, 2020 22:37Volgens mij snap je zelf ook wel dat een pakje boter minder met vakantiefietsen vandoen heeft dan regelgeving omtrent elektrische fietsen. Maar dan nog, het staat jou toch vrij om in het kletspraat forum een topic te beginnen over boter?martin schreef: ↑zo 26 jul, 2020 21:12Ik zie deze redenering vaker verschijnen: als er maar een ver gezochte link naar vakantiefietsen wordt aangetoond, is het relevant. In dit geval dus relevant omdat 'gewone fietsers' (wie zijn gewoon?) last kunnen ondervinden van opgevoerde fietsen tijdens hun vakantie. In dezelfde lijn: als ik een pakje boter met de fiets in een fietstas van de supermarkt naar huis fiets, kan ik hier een onderwerp openen over een pakje boter want eigenlijk gaat het over fietsen.
Daarnaast gaf ik aan dat het goed zou zijn als er wat hier minder over elektrische fietsen wordt geschreven, maar wat meer over fietsen met elektrische fietsen op vakantie.
Ik vind persoonlijk - als elektrische fietser die er ook mee op vakantie gaat - dit soort topics wel interessant omdat er nog een hoop te verbeteren valt aan de elektrische fietservaring en het imago daarvan op dit forum. Wellicht dat er dan na die verbeteringen ook wel meer geschreven gaat worden over daadwerkelijk op vakantie gaan met een e-bike![]()
Het doet me denken aan een fotoforum jaren geleden in de periode tussen pellicule en digitale fotografie.
Hele topics werden volgelul dat digitaal fotograferen geen echte fotografie was. Je moest veel bewuster zijn van elke klik, en digitale fotografen mitrailleren maar wat en gaan dan tussen die 544 opnames de enige goeie zoeken.
En dan het gezever rond dat digitaal toch de echte sfeer van een beeld niet kon weergeven...
Enfin, dat forum is intussen uitgestorven, en we weten wie gewonnen heeft.
Nu wil ik niet zo ver gaan als winnen en verliezen wanneer het over fietsen gaat, maar feit is dat het aandeel electrische fietsen al een tijdje stijgt en blijft stijgen.
Als de sfeer tegenover electrisch fietsen en ook vakantiefietsen niet verandert op dit forum dan weten we ook waar het eindigt.
Een electrische fietser die zich orienteert en er mee op vakantie wil, en merkt dat hij/zij hier zowat buitengekeken wordt, of als "onechte" fietser bestempelt wordt, die vertrekt terug en vindt elders wel wat hij zoekt.
We zitten NU met corona, maar dit gaat nog JAAARen invloed hebben op ons reisgedrag en algemeen gedrag.
ik verwacht dat er in de komende jaren veel meer mensen het fietstoerisme gaan ontdekken en dat ook met de fiets doen, maar voornamelijk binnen Europa omdat vliegen naar plaatsen buiten EU gewoon minder gaat gebeuren.
En dus zullen er meer kortere toertjes electrisch gereden worden, simpelweg omdat het kan.
De (reizende) bevolking wordt ook ouder en zijn niet altijd mensen die heel het jaar fietsen.
Ik heb net een reisje gedaan op de comfort manier. Fiets op de auto, naar het eerste hotel, toertje rijden, lekker eten, goed slapen, dan een toertje van 60km naar het volgende hotel en de koffer volgt.
Ik kan je zeggen.... in het hotel stonden 's avonds een kleine 80 fietsen, waarvan dik 60 electrisch.
Het is en wordt een belangrijke groep, en dus hoop ik dat dit forum deze mensen (en mezelf) omarmt en niet buiten kijkt omdat we toevallig kiezen voor een motortje op de trapas.
Ik heb er alvast zin in gekregen om grotere tochten te doen, maar naar Vietnam fietsen of zo en slapen in een tent... dat ga ik nooit doen. Rome, Berlijn, Santiago zijn bestemmingen die me wel aanspreken, maar dan via B&B of hotelletjes.
Licht bepakt met de lader en slapen in een goed bed.