Teveel gedoe met reserveren van de laatste camping in Denemarken in de buurt van Hirtshals heeft me maar besloten om te wildkamperen in een verlaten 'plantage' ( zoals dat heet in Denemarken). Ik kwam pas 22:30 aan en moest toch om 6:00 weer weg de volgende ochtend en het was pleurisweer, dus wildkamperen was eigenlijk de meest aantrekkelijke optie.
De andere overnachting heb ik in zo'n Shelter gedaan en dat was best leuk, nog gezellig gehad met 2 andere bezoekers.
Ik begrijp trouwens wel heel goed de beweegredenen van de deense overheid hierachter, ze moeten natuurlijk een compromis vinden tussen toeristische inkomsten en het laag houden van de besmettingen (die nog steeds veel lager is dan de rest van Europa). Persoonlijk als ik geen goede reden cq toegangsmogelijkheid heb gehad zoals mijn veerbootreservering, had ik Denemarken lekker overgeslagen dit jaar.
En oh ja, er waren best veel Duitsers op de weg, alsook Noren in het noorden van Jylland. Hier in Zuid-Noorwegen weer veel Denen op vakantie.