Wim schreef: ↑wo 22 jul, 2020 15:01
Wij gaan eerst volgende week een weekje op Ruegen kamperen, en daarna fiets ik terug naar huis. Hier maak ik me niet echt zorgen over. De infectiegraad in dit deel van Duitsland is laag en de overheid is alert. In het ergste geval kan mijn vrouw of dochter me binnen een dag met de auto ophalen.
Meer zorgen maak ik me over mijn tocht naar Parijs v.v. begin september. Ik heb de Sorbonne nu gevraagd of ze daar indien nodig net als hier ook voorzieningen hebben voor online promotieplechtigheden.
Kortom, dit is geen advies, want dat kan niemand geven, maar wel een troost dat je niet alleen bent met je aarzeling. Ik las dat de meeste virologen zelf niet ver van huis gaan deze zomer, om niet zelf besmet te raken. Vliegen doen ze geen van allen. Dat doe ik ook niet, net zomin als reizen per trein.
(Of Topic
) Rügen is de juiste naam,
Zo maak je de Umlaut
Toetsenbord
Druk op de '-toets en daarna op de e. Het teken é verschijnt vervolgens. Handig om te weten toch? Even op een rij:
Een ' met een a, e, i, o, u, y of c geeft respectievelijk een á, é, í, ó, ú, ý of ç.
Een " met een a, e, i, o, u, of y, geeft respectievelijk een ä, ë, ï, ö, ü, of ÿ.
Een ` met een a, e, i, o of u, geeft respectievelijk een à , è, ì, ò, of ù.
Een ^ met een a, e, i, o of u, geeft respectievelijk een â, ê, î, ô, of û.
Een ~ met een a, o of n, geeft respectievelijk een ã, õ, of ñ.