door
Jurr » za 11 jul, 2020 21:55
Grandonneur schreef: ↑za 11 jul, 2020 21:34
gewiebel van de zadeltas. Heb ik mee gereden, het beviel me niet.
Ik vond het ook een gewiebel ja, dat beugeltje om 'm te stabiliseren vind ik best een welkome optie. Al zijn er natuurlijk meer opties te krijgen. Soms komt er bijna een bagagedrager aan de zadelpen
https://www.cyclingabout.com/stabilized ... -supports/
been tegen die zadeltas zwiepen bij op- afstappen.
Geen last van eigenlijk, ik stap eigenlijk altijd op door met m'n linkervoet op m'n pedaal te gaan staan en dan in die trapbeweging m'n rechterbeen over het zadel + tas heen te bewegen.
besturing onder invloed van de stuurtas (trek van kabel/spanbandjes, massa)
Er zitten best aardige waslijnen op aan kabel en leiding inderdaad. Zeker zonder stuurtas optisch voor sommigen niet erg fraai. Maar vrij lopen ze wel. Na al die jaren met achtertassen voor mij een mooi moment om de Rohloff schakelkabels eens te vervangen.
je fiets niet meer op kunnen pakken in de driehoek.
Aan de zitbuis net boven de trapas is 'ie best prima te tillen.
aldaar geen bidons meer voorhanden.
Ach, die zitten nu aan de voorvork. Wel fijn om off road daar een paar goede bidonhouders te nemen, anders willen ze wel eens een eigen weg zoeken...
beperkte capaciteit (voor proviand etc)
Voorin heb ik alleen m'n tentje zitten, kan bij meerdere dagen zonder bevoorrading daar best nog wat kwijt. Fuel tank doet ook nog wel wat, en ook de frametas en achtertas zijn nog niet helemaal vol. Al lijkt een setje feedbags aan het stuur me ook wel wat om daarin nog wat meer marge te hebben.
slijtage van de banden aan het frame
Ik zou nog met beschermende tape kunnen gaan werken bijvoorbeeld, maar ik vind het wel prima zo. Had 'ie maar geen fiets moeten worden maar tuinhek ofzo
best een aardige investering
'k Vind het wel fijn dat m'n frametas nog niet op maat hoeft, dat zou nog wel eens prijzig kunnen worden. Bij deze van Ortlieb vind ik de passing voor mij goed genoeg. Overigens gewoon op marktplaats gevonden allemaal net als de rest van de fiets, 'k vind het nieuw allemaal ook best prijzig.