Petervd schreef: ↑wo 04 mar, 2020 15:48
hapipiko schreef: ↑wo 04 mar, 2020 10:59
over batterijen: ik heb op mijn fiets een KEMO omvormer, die is verbonden met mijn naafdynamo.
de uitgang gaat naar een HEMA portable accu, die weer verbonden is met mijn Garmin.
kosten totaal 30 euro.
ik kan mij voorstellen dat als je wandelt, dit niet kan, dan kun je oplaadbare batterijen meenemen.
overigens heb ik als opvolger van mijn Garmin Etrex 30 een Garmin Etrex 32x gekocht. Die heeft 8 gig extra geheugen met daarop de TopoActive kaarten. Ik gebruik liever de OFM kaarten, en route berekenen gaat zoveel sneller dan met de oude etrex. en vier keer zo ver!
Hoe is de Setup van je Dynamo - Kemo omvormer - Portable accu - Garmin...bevestigd ergens aan stuur of in je stuurtas?
Lijkt me een mooie en goedkope oplossing nu mijn Zzing het heeft begeven
Peter.
Sorry voor de iets late reactie:
kijk hier eens Peter,:
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=12 ... 57#p373657
inmiddels gebruik ik een witte smalle buisvormige portable accu van de Hema.
even kort: vanaf de dynamo loopt een draad, die gaat in de KEMO, verlichting gaat daar ook in, en komt er ook weer uit.
Voeding gaat van KEMO naar portable accu, en die naar Garmin Etrext, of een GSM of wat dan ook
Mijn Garmin zit in een Garmin Mount houder, die je op je stuur bevestigd. Online te koop
nog een kleine aanvulling: het plaatsen van een portable accu heeft ook een functie, behalve dat deze accu wordt opgeladen, geeft deze ook stroom door aan de Garmin.
je kunt ook zonder deze acculader rijden, maar dan schakelt de Garmin automatisch uit, zodra je ergens (voor een stoplicht) stilstaat, want de Garmin krijgt dan geen voeding meer.
Of je dit kunt ondervangen met twee oplaadbare batterijen erin weet ik niet, nog niet geprobeerd.