door
joukon » di 23 jun, 2020 09:29
Overigens krijg ik sterk de indruk, om in het spoor van Kees Swart te spreken, dat het wel meevalt met het gebod om de fiets thuis te moeten laten als je met de trein wilt gaan. Het alternatief is OV fiets. Althans als je in Nederland wilt blijven. Voorheen zag je die OV fiets bijna overal opduiken. Dat is momenteel wel even anders. Thuiswerken
lijkt die fiets verdrongen te hebben. Dit is een indruk die niet geturfd is
Helaas staat niet op elk NS station een OV fiets tot je beschikking. Dit kan iedereen voor zich zelf controleren.
Het is wel gesjouw met je bagage als je gebruik wilt maken van OV fiets, trein en je kampeerspulletjes nodig hebt voor een overnachting elders. Iemand die zijn koffer(s) mee wil nemen naar Schiphol, voor een niet essentiële reis, wordt daarentegen geen strobreed in de weg gelegd.
Nederland heeft wel meer vreemde 'dwalingen' als het gaat om covid maatregelen zoals de ophokplicht van ouderen in verzorg- en verpleeghuizen. Terwijl jij en ik allang weer mogen vliegen, zijn er nog hele volksstammen die behandeld worden alsof het een stel kleine kinderen zijn die niet goed voor zichzelf zouden kunnen zorgen. En dat allemaal ook nog eens zonder voldoende beschermende middelen 'zorg' krijgen. De prijs die hiervoor 'betaald' wordt is hoog.
Waar is het elan van 'solidariteit' en 'we doen het samen' gebleven.
Ondertussen gaan mijn gedachten uit naar iedereen die een dierbare heeft verloren in de afgelopen maanden.
Ik gun van harte eenieder zijn gezondheid.
Ik wens de medewerkers van de treinreiswinkel veel sterkte toe voor behoud van hun werk.
Laat ons even stilstaan, misschien wel elke dag voor allen die nog niet de vrijheid verkregen hebben te mogen gaan en staan waar zij graag zouden willen.Nou ja, overal, uitegzonderd met fiets in de Nederlandse treinen
Dat valt onder ministeriële verantwoordelijkheid en die gaat bijna op zomerreces.