"in lijn ligt"?Tomtom2012 schreef: ↑ma 01 jun, 2020 15:11Zeg het nogmaals.
Eerst meten hoe je bracketpot en as in lijn ligt met je frame delen. Je kan blijven roepen dat het allemaal kloten is. De basis is weten waaraan )e veranderingen moet toepassen. Zoals je nu bezig bent heeft het geen enkele zin.
Bedoel je dat de eccenter en/of de holte van het frame waarin ie geklemd zit, geen 90° haaks staat op het frame? Hoe kan dat voor een varierende kettingspanning zorgen? De afstand tussen de voor en achteras blijft dan toch dezelfde? Iets afwijkend van normaal, afhankelijk van de afstand en de richting van de afwijking van die 90°, maar toch vast?
Ik heb 3 cranksets en 3 assen gehad, eerste 2 square taper, laatste octalink 1 en bij alle 3 had/heb ik een varierende kettingsspanning.Tomtom2012 schreef: ↑ma 01 jun, 2020 15:11Zoals je al eerder schreef het je diverse combinaties uitgeprobeerd zonder veel succes. Je kan wel blijven proberen om een nog slijtvastere te vinden, dit is uitstelgedrag. Alles wat in lijn hoort te liggen en en dit niet doet zal een slijtage beeld geven. Heb dit soort zaken al zo vaak in de industrie meegemaakt. Hoe hufterproof men ook dacht het te maken het ging altijd weer kapot.
Succes ermee
Dit gaat niet over slijtvastheid, je haalt zaken door elkaar. De rottigheid is die spanningsvariatie en het getik en gekraak erdoor. Ze zorgt voor slijtageconcentratie in delen van de ketting en dat maakt dat ketting verleggen het probleem oplost. Tijdelijk...