Goedenavond dames en heren,
Dit is het verhaal van een blauwe racert. Hij is geboren in Rotterdam, had bij geboorte al een flink postuur en zag blauw. Je zou het ral 5015 kunnen noemen. Dat kwam goed uit want ik ben gek op die kleur, combineert prachtig met carbon maar een rood of oranje accent kan ‘ie ook best hebben. Sowieso kan de racert veel hebben, daarover later meer. Of eigenlijk nu.
Het frame heeft nog wielen nodig. En aandrijving, remmen, stuurlintje. Keuzes keuzes. Lastige is een beetje dat je met een racert enorm veel kanten op kan. Als volgt is nu het plan.
Stap 1
Het wordt een gravelbike. Hij krijgt 622 wielen met crossbanden en de rest ook geschikt voor een stukje boscross. 1x11 want dat is de enige manier om er achter te komen of ik dat wat vind of niet met andere woorden of ik de voordelen bij voorgesteld gebruik groter vind dan de nadelen. Mix/match van grx met een snufje xt en 105. Licht bouwen, maar compromissen op zitpositie (zadel en stuur) en kosten. De stapel onderdelen is intussen 75% compleet, eind deze week 95%.
Stap 2
Rijden en finetunen, en dan een set 584 wielen d’r onder. Wederom, enige manier om er achter te komen bla bla. Nu al zin in.
Stap 3
Randonneur set-up. Randonneurs zijn cool. Dus de racert komt dan met één van de twee wielmaten icm spatborden, achterdrager en verlichting. Dat is af tegen de tijd dat ik weer tijd heb om wat meer uur op de fiets door te brengen. Best mogelijk dat jullie daar wat geduld voor zullen moeten opbrengen dus dan is dat alvast gezegd.
Ondanks dat ik d’r voorlopig nog geen meter op gereden heb kunnen hebben is ‘ie nu al geweldig ga ik er vaak even naar kijken. Ik hou dit topic af en toe bij for the fun of it dus enjoy.
Dit is het verhaal van een blauwe racert. Hij is geboren in Rotterdam, had bij geboorte al een flink postuur en zag blauw. Je zou het ral 5015 kunnen noemen. Dat kwam goed uit want ik ben gek op die kleur, combineert prachtig met carbon maar een rood of oranje accent kan ‘ie ook best hebben. Sowieso kan de racert veel hebben, daarover later meer. Of eigenlijk nu.
Het frame heeft nog wielen nodig. En aandrijving, remmen, stuurlintje. Keuzes keuzes. Lastige is een beetje dat je met een racert enorm veel kanten op kan. Als volgt is nu het plan.
Stap 1
Het wordt een gravelbike. Hij krijgt 622 wielen met crossbanden en de rest ook geschikt voor een stukje boscross. 1x11 want dat is de enige manier om er achter te komen of ik dat wat vind of niet met andere woorden of ik de voordelen bij voorgesteld gebruik groter vind dan de nadelen. Mix/match van grx met een snufje xt en 105. Licht bouwen, maar compromissen op zitpositie (zadel en stuur) en kosten. De stapel onderdelen is intussen 75% compleet, eind deze week 95%.
Stap 2
Rijden en finetunen, en dan een set 584 wielen d’r onder. Wederom, enige manier om er achter te komen bla bla. Nu al zin in.
Stap 3
Randonneur set-up. Randonneurs zijn cool. Dus de racert komt dan met één van de twee wielmaten icm spatborden, achterdrager en verlichting. Dat is af tegen de tijd dat ik weer tijd heb om wat meer uur op de fiets door te brengen. Best mogelijk dat jullie daar wat geduld voor zullen moeten opbrengen dus dan is dat alvast gezegd.
Ondanks dat ik d’r voorlopig nog geen meter op gereden heb kunnen hebben is ‘ie nu al geweldig ga ik er vaak even naar kijken. Ik hou dit topic af en toe bij for the fun of it dus enjoy.