Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Haha! Krijg er honger van. Hertensoep?Hafar schreef: ↑ma 25 mei, 2020 13:12Wat betreftt voedsel. Heb genoeg bij me en vul dat aan met wat vers groen uit het bos. Vlees ben ik geen liefhebber van maar als je honger hebt is er van alles te vinden.
Geen idee wat dit is, maar gekruid en gebakken is 't vast lekker.
En anders kan ik altijd nog soep koken:
Of groene spinnenstampot maken:
Duurde even voor ik door had wie Hafar is
De legendarische avonturier die op dit forum de Bikepacking, Fatbike en Bikerafting topics startte?!! Met reisverhalen, prachtige foto's en veel humor??? Natuurlijk! Stom dat ik het niet meteen door had. Nu begrijp ik ook Jurr zijn opmerkingen, die had het natuurlijk meteen door.
Het wordt wrs een lange reis door verschillende landen, waaronder België. Begin hoog in Zweden (boven Kiruna, tegen de grens van Finland), heb de packraft bij me en zak dan naar beneden, oftewel met de stroom van de rivieren mee. Weet nog niet waar de tocht zal eindigen. Maar vandaar het "oa in België".DanK schreef:
Goed dat de naam van het draadje is aangepast. Nu nog vertellen waar "oa" is. :D
Hmm, weet niet zeker of ik daar zin in heb, ben niet voor niets gestopt daarmee op dit forum.
Lezing en niet opdagen? Daar weet ik nix van. Mss de keer dat ik beloofd had met iemand mee te gaan naar een dagje fietslezingen (ik was op weg van Zweden naar NL met bepakte fatbike en packraft). Maar toen men hoorde dat ik de lezingen zou bijwonen werd er gevraagd of ik eventueel ook wat wilde vertellen. Ik was niet echt enthousiast, oa omdat mijn Nederlands uiterst belabberd en doorspekt met een zangerig knäckebröd-accent is, maar kon niet goed meer weigeren. Maar gelukkig werd ik plots gevraagd voor een fatbikerace in diepe sneeuw dat een paar dagen zou duren dus zou dan nooit op tijd in NL aankomen. Had ik ff mazzel :)MikeN schreef: PS. Ik las dat je vorig jaar een lezing zou geven en heb de hele dag op je gewacht maar je dook niet op. Mijn hart was gebroken. Doe dat aub nooit meer! :wink:
Jullie landje is niet mijn landje, ik spreek alleen toevallig de taal :)
Tis in het noorse en zweedse gebergte. De foto met de packraft in het water is in een fjord in noord Noorwegen. De fatbike liggend op het zand met de packraft aan het stuur, is op Senja, een mooi eiland ook hoog in noord Noorwegen.
Dank voor de lovende woorden. Maar geloof niet dat ik er veel zin in heb.paeter schreef: ↑za 30 mei, 2020 13:02Iets heel anders.
Ik hoop dat ik niet te vrijpostig ben maar ik vond een artikel dat je had geschreven en de hoofdprijs had gewonnen in een reisverhalen wedstrijd. Ik probeer het artikel te vertalen via Google Translate maar de zinnen worden vreemd en krom. Ik vraag me af of je het zou willen vertalen in het nederlands en het hier zou willen publiceren? Of via PB? Als ik de reviews vertaal / lees is het een heel bijzonder sterk en gevoelig reisverhaal. De jury was ook zeer lovend over het artikel en je schrijfstijl. Ik ben erg benieuwd!
Bedankt voor het meedenken!bdr schreef: ↑do 28 mei, 2020 21:08Om Hafar/Yopie te helpen: over offroad in Vlaanderen.
Omdat ik de aankoop van een mountainbike wil verantwoorden, ben ik al een tijdje bezig om MTB-rondjes die op fietsafstand liggen af te rijden met mijn Gravelbike. Ik rij heel graag singletrack en kon vroeger, lang geleden toen ik nog jong was, ook redelijk springen en op mijn achterwiel rijden en zo. Tot op heden ben ik nog niets tegengekomen waar ik met de Gravelbike met 43mm banden niet door kon, of het moest een speciaal geprepareerd parcours zijn genre DirtE19 langs de autoweg of het MTB-parcours op de mijnterril in Beringen.
Dit is hoofdzakelijk regio Antwerpen, maar ik kan mij in de rest van Vlaanderen eigenlijk niets voorstellen waar die fatbike tot zijn recht zou komen. De echt geschikte gebieden genre Kalmthoutse heide, Groot Schietveld, militair domein Leopoldsburg mag je niet in.
Het enige wat mij wel een uitdaging lijkt is de Schelde afrijden/afvaren vanaf Zeeland richting Frankrijk. Aangezien je rond Antwerpen met ongeveer 6 meter getijdenverschil zit vallen grote delen van de rivier droog bij laag tij, dit is dikke vette modder waar je je lekker kapot kan rijden. Het gaat ook lekker spannend zijn om alles te timen met afgaand en opgaand getij... Problemen die ik zie met deze uitdaging is dat je officieel nergens mag zwemmen, dus laat staan fietsen. En misschien is zoiets wel veel leuker in de Waddenzee, island-hopping voor gevorderden?
Jammer.Hafar schreef: ↑zo 31 mei, 2020 14:55Dank voor de lovende woorden. Maar geloof niet dat ik er veel zin in heb.paeter schreef: ↑za 30 mei, 2020 13:02Iets heel anders.
Ik hoop dat ik niet te vrijpostig ben maar ik vond een artikel dat je had geschreven en de hoofdprijs had gewonnen in een reisverhalen wedstrijd. Ik probeer het artikel te vertalen via Google Translate maar de zinnen worden vreemd en krom. Ik vraag me af of je het zou willen vertalen in het nederlands en het hier zou willen publiceren? Of via PB? Als ik de reviews vertaal / lees is het een heel bijzonder sterk en gevoelig reisverhaal. De jury was ook zeer lovend over het artikel en je schrijfstijl. Ik ben erg benieuwd!
+1MikeN schreef: ↑zo 31 mei, 2020 20:32Mooie foto's! Thanks voor het delen!
Jammer.Hafar schreef: ↑zo 31 mei, 2020 14:55Dank voor de lovende woorden. Maar geloof niet dat ik er veel zin in heb.paeter schreef: ↑za 30 mei, 2020 13:02Iets heel anders.
Bedankt, dat ga ik doen!
Dat waren Hüsker Dü 4". Maar om eerlijk te zijn heb ik meer met ze gepeddeld op de packraft dan gefietst dus moet ze nog beter gaan testen. Gelukkig is dat geen straf.
Met 26x3.0 komt je trapas wel erg laag in een Pugsley. Je zou ook een wielset kunnen overwegen met 27.5x3.0 en zelfs 29x3.0 past in een Pugs.
12kg is toch ook mooi? Vooral als solofietser.
Ik rij nu vnl op gravel en makkelijke bospaden en heb er nog geen last van. Maar je zou best weleens gelijk kunnen hebben!