Een Midge (On One), zal zo'n 12 jaar oud zijn, het eerste dirt drop stuur dat ik ben tegengekomen.Welk stuur is dit, CarlW?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb ooit zo'n bel gehad, het ding werd meegeleverd met de fiets, en het is ping en verder niets, geen nagalm niks, meteen dood, dat is dus ook de reden dat je ze zelf wel hoort maar anderen niet of nauwelijks. Een koperen of metalen zoals die van Marten verkoopt zijn bellen waar je wel mee gehoord wordt, deze dus: http://www.m-gineering.nl/shop.htm. Hoe die van Knog is weet ik niet.
Dit ziet er nice uit en hopelijk heb je tijd om me van advies te voorzien. Ik heb zelf een cube travel SL (https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/trekk ... lack-2018/)Fedor schreef: ↑za 30 mei, 2020 10:01Foto's van je cockpit dus
Opmerkingen erbij mag ook: Wat bevalt goed, wat kan evt. nóg beter, hoe heb je ruimtegebrek opgelost etc.
DSC02916.JPG
Zelf ff aftrappen: De stuurtas wordt vrijwel geheel gebruikt voor een grote camera, daarom de twee feedbags er bij (de linker bevat een boterhamzakje (tegen kruimels en hopelijk minder uitdroging) gevuld met mini-stroopwafels ). Vanwege de feedbags de snelheidmeter en GPS opzij gezet, maakt voor het aflezen verder niets uit imho. Het mini-spiegeltje werkt afdoende en geeft veel "rust" (minder omkijken).
AGU. 2-3 keer zo goedkoop dan andere merken. Zijn wel wat lastiger met één hand te open en te sluiten. Montage is prima (3 punten) en grootte is voldoende (kan goed een bidon in)
Cateye BM-45 Fietsspiegel.2) Welke spiegel heb je?
Ergon GP-5.3) Welke bar-ends zijn dit en hoe bevallen deze?
Merk je minder trillingen met de ergon kurkjes?Huib2 schreef: ↑zo 31 mei, 2020 13:42Ben ik tot nu toe de enige die zonder digitale navigatie rijdt?
Hier mijn twee cockpitjes
Eenvoudig BBB stuur op de Koga Randonneur. Ergon kurkgrepen met GP3 barends. Ik ben erg tevreden met de SQlab inner bar ends. Lekker relaxte alternatieve positie, goed bij wind tegen, terwijl je nog wel bij de remmen kunt. Verder een eenvoudige Sigma fietscomputer en een Ortlieb stuurtas met PAPIEREN KAART. (Ik hou niet zo van dat getuur op zo'n klein schermpje en ook niet om een route digitaal voor te bereiden.)
Verder nog een goedkope bel (€ 3,50) die keihard gaat en dus geheel naar tevredenheid is. Bovendien met de duim te bedienen met de hand nog goed om de greep.
En dit is de spartaans minimalistische cockpit van mijn Koga Miyata Gents Touring uit 1983. Nitto Randonneur bar met ouderwetsche linnen tape. Tektro remgrepen, Eenvoudige Sigma fietscomputer en een oud maar functioneel racebelletje. In de pijplijn zitten bar end commandeurs ipv de buiscommandeurs, en een randonneurtas op het voordragertje.
Die tape schreeuwt om een schellak behandeling, dan kun je er ook eens mee in de regen gaan rijden en het ziet er gewoon mooi uit, het mooie ervan is dat je het proces kan herhalen, het wordt wel elke keer iets donkerder.Huib2 schreef: ↑zo 31 mei, 2020 13:42
En dit is de spartaans minimalistische cockpit van mijn Koga Miyata Gents Touring uit 1983. Nitto Randonneur bar met ouderwetsche linnen tape. Tektro remgrepen, Eenvoudige Sigma fietscomputer en een oud maar functioneel racebelletje. In de pijplijn zitten bar end commandeurs ipv de buiscommandeurs, en een randonneurtas op het voordragertje.
Dat is wel buitengewoon clean. Lekker hoor! Ik denk niet dat het je reisfiets is?
Klopt, het is de mooi weer fiets. Het hoog nodige voor een nachtje zou ik nog onder het zadel in mijn dry bag kwijt kunnen. Voor de dikke-, en dunne banden reisfietsen is de cockpit overigens ook leeg. Ooit is als weetje blijven hangen: je moet je voorwiel kunnen zien.Grandonneur schreef: ↑zo 31 mei, 2020 20:39Dat is wel buitengewoon clean. Lekker hoor! Ik denk niet dat het je reisfiets is?
Volgens mij zijn dat prima belletjes, met een mooie nagalm, het gaat er niet om hoe die eruit ziet als je er maar mee gehoord wordt.egopro schreef: ↑zo 31 mei, 2020 21:047D94AD1B-4596-4C35-BC04-D9A3CB4C7382.jpegHier mijn setup, stuurtasje met mijn spullen en de kaart omdat ik het leuk vind een kaart te hebben, mijn GPS voor de route en mijn telefoon voor pocket Earth om af en toe lekker te kunnen kijken.
Mijn partner verwijt me we eens teveel naar het stuur te kijken in plaats van de omgeving.
En geen commentaar op mijn bel svp (het was een kadootje)
Ik kan het niet vergelijken. Ik heb nooit een volledig aluminium fiets gehad. Maar op mijn stalen Koga Randonneur met Ergon kurk grips heb ik geen last van trillingen. Hiervoor zaten er leren Koga handvatten op. Daar kreeg ik last van mijn handen van, maar had geen probleem met trillingen.Valentino Dailybiker schreef: ↑zo 31 mei, 2020 15:26Merk je minder trillingen met de ergon kurkjes?
Merk wel dat mijn stalen fiets veel meer trillingen doorgeeft aan mijn stuur vergeleken met de aluminium fiets
Zeker. Alleen ik beschouw dit nog als een testopstelling. Ik wil nog experimenteren met een langere stuurpen, een bredere stuurbocht, en bar-end shifters. Dus vooralsnog zit er goedkoop en makkelijk (maar wel mooi) katoenen stuurlint om, want alles gaat er na de zomer weer af voor de nieuwe configuratie. Als ik helemaal tevreden ben leg ik er bruin leren stuurlint omheen._Peter_ schreef:Die tape schreeuwt om een schellak behandeling.
Wat voor soort telefoonhouder heb je?egopro schreef: ↑zo 31 mei, 2020 21:047D94AD1B-4596-4C35-BC04-D9A3CB4C7382.jpegHier mijn setup, stuurtasje met mijn spullen en de kaart omdat ik het leuk vind een kaart te hebben, mijn GPS voor de route en mijn telefoon voor pocket Earth om af en toe lekker te kunnen kijken.
Mijn partner verwijt me we eens teveel naar het stuur te kijken in plaats van de omgeving.
En geen commentaar op mijn bel svp (het was een kadootje)