Ik zie een paar nuttige vragen en aanwijzingen in jullie reacties.
Ik zal eerst ingaan op de wijze waarop de tent is opgebouwd: het is zo'n tent waarvan je eerst de buitentent moet opzetten. De tentstokken gaan dus door sleuven van de buitentent. Daarna hang je de binnentent er in.
Voordeel van zo'n tent is dat je binnen+buitentent in één keer kunt opbergen en opnieuw opzetten, mits hij maar droog is.
Op de momenten dat hij zeiknat is (hij is 's ochtends vaak vooral van binnen nog erg nat), maak ik binnenin eerst de binnentent los en rol hem zo droog mogelijk op op het grondzeil. Ik maak alle natte delen van de binnentent dan tijdens het opvouwen droog met een theedoek.
Pas als de binnentent veilig droog in de tentzak is opgeborgen begin ik met het opbreken van de buitentent.
Dus die binnentent krijgt van mij gedurende de vakantie een zo goed mogelijke behandeling. Ik doe echt mijn best om te voorkomen dat die vochtig de tentzak in gaat.
Maar ja, de tentzak... Het is inderdaad waar dat die water -en luchtdicht is, want van hetzelfde materiaal als de buitentent.
Dus als de buitentent er nat in gaat, dan kan die gaan stinken tijdens de dagelijkse fietstochten.
Ik vind het een goede tip om hem er onderweg bij mooi weer tijdens een pauze uit te halen en te laten drogen.
Ik begrijp die vragen om volledigheid niet zo goed. Ik heb van meet af aan geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn, maar ik kan niet alles in één keer opsommen. Ik dacht in mijn openingspost al behoorlijk volledig te zijn. En ik voeg in dit draadje telkens ook zoveel mogelijk informatie toe. Ik doe dat alleen zo nu en dan op een wat later moment dan sommigen van jullie willen.
Als je nog informatie mist en mij onvolledig vind, dan zou ik het handig vinden als je aangeeft wat voor informatie je nog mist. Dan weet ik hoe ik op die vraag moet anticiperen.