Rekening houden geldt voor alle deelnemers op de weg. Ik schoot in de lach toen ik de post van Groverr las. Hij slaat de spijker op zijn kop. Ik heb hetzelfde kunnen waarnemen. Ik rij solo, nog steeds, tijdens mijn ritjes. Dat doen deze knooppunt fietsers duidelijk niet. Net als het pertinent naast elkaar rijden op smalle paden is dat hun keuze. Maar wees dan niet beledigd als er ook anders tegen dit gedrag wordt aangekeken.willem.m schreef: ↑za 23 mei, 2020 23:36Ik erger me echt kapot aan dit soort reacties.groverr schreef: ↑za 23 mei, 2020 22:23Net terug van een 3 daags rondje op de snelle fiets. Op Hemelvaartsdag waren er heel veel e-bikers, die onlangs het luide belletje niets horen. Het lijkt gewoon niet in ze op te komen om te luisteren of op te letten. Nadat je hebt afgeremd en veelvuldig hebt gebeld zit er dan niets anders op als schreeuwen. Ik vind het verschrikkelijk om te doen. Gelukkig stonden alle fietsen vandaag aan de lader en kon er toch nog lekker gereden worden. Toch vraag ik mij af waarom alle gepensioneerde risicogroepers op Hemelvaartsdag gaan rijden. Het was de hele week al mooi weer. (En ja, ik heb een inschattingsfout gemaakt door er tussen te komen rijden.)
Verder gaan ze zomaar rijden, stilstaan of de bocht om zonder te kijken. Vooral bij de knooppuntenborden is het extra gevaarlijk omdat de ‘sportieve formatie’ de cijfertjes op het bord gaat vergelijken met de app op de telefoon. #duurtlang Dat vraagt dan veel afstemming tussen de 2 echtparen met als conclusie dat het eigenlijk Gea en Gerda helemaal niets uitmaakt en Gerard schikt altijd. Leer er van en stop met dat overleg OP het kruispunt!
Ik hoop voor jou dat als jij zelf zo oud bent, en aan het fietsen, dat er dan sportieve jonge fietsers aankomen, die inzien dat oudere mensen niet meer zo kwiek zijn, rekening houden met jouw gebreken, hun vaart minderen, nog een keer bellen of met wat volume aangeven dat je eraan komt, netjes om je heen gaan, jou gedag zeggen, en je niet voortdurend het gevoel geven dat je ongewenst bent.
En over het ongewenst voelen: als wielertoerist zit ik regelmatig op de racefiets. Ook een hoek waar de klappen vallen. Maar als ik mij netjes aan de verkeersregels hou, rekening houdend met andere weggebruikers, voel ik mij niet aangesproken. Wie de schoen past...