Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb enkel het binnenwerk vervangen. Is volledig nieuw en kwam gesmeerd aan. De gele streepjes staan ook juist afgesteld op de 4e versnelling. Heb er even een testritje mee gemaakt en dit heb ik gemerkt: bij vitesse 4 en 8 voelt hij het ruwste en lijkt het alsof de tandwielen niet goed vastgrijpen en soms weg glijden. Bij 1 en 5 merk ik er het minste van. Bedankt voor u reactie!
Ja kan goed zijn dat die niet goed afgesteld zijn. Maar heb schijfremmen dus 1 van de lagers is zeer moeilijk te bereiken. Hoe doe ik dat juist? Ik ben van antwerpenShadow schreef: ↑vr 15 mei, 2020 18:31Heb je de lagers goed afgesteld? 1e is zo kort dat je overal wel doorheen trapt en 5e is directe aandrijving, dan is het binnenwerk aan het naafhuis gekoppeld, dus dan merk je ook weinig van een verkeerde afstelling. Waar woont je huis ongeveer? Misschien zit er een techneut in de buurt die je kan helpen?
Ik zet ze los op de werkbank zo maar net spelingvrij, in de praktijk werkt dat het beste.Jean.bacquaert schreef: ↑vr 15 mei, 2020 18:37Ja kan goed zijn dat die niet goed afgesteld zijn. Maar heb schijfremmen dus 1 van de lagers is zeer moeilijk te bereiken. Hoe doe ik dat juist? Ik ben van antwerpenShadow schreef: ↑vr 15 mei, 2020 18:31Heb je de lagers goed afgesteld? 1e is zo kort dat je overal wel doorheen trapt en 5e is directe aandrijving, dan is het binnenwerk aan het naafhuis gekoppeld, dus dan merk je ook weinig van een verkeerde afstelling. Waar woont je huis ongeveer? Misschien zit er een techneut in de buurt die je kan helpen?
Shadow schreef: ↑vr 15 mei, 2020 19:58Aan 1 kant zitten er 2 lagers is het de bedoeling dat deze tegenoverelkaar vast worden gedraaid of niet?Jean.bacquaert schreef: ↑vr 15 mei, 2020 18:37Ja kan goed zijn dat die niet goed afgesteld zijn. Maar heb schijfremmen dus 1 van de lagers is zeer moeilijk te bereiken. Hoe doe ik dat juist? Ik ben van antwerpenShadow schreef: ↑vr 15 mei, 2020 18:31Heb je de lagers goed afgesteld? 1e is zo kort dat je overal wel doorheen trapt en 5e is directe aandrijving, dan is het binnenwerk aan het naafhuis gekoppeld, dus dan merk je ook weinig van een verkeerde afstelling. Waar woont je huis ongeveer? Misschien zit er een techneut in de buurt die je kan helpen?
In principe moet je het deksel monteren op het binnenwerk en daarmee dat lager afstellen, dan het binnenwerk erin en het samenspel afstellen.Jean.bacquaert schreef: ↑vr 15 mei, 2020 20:35Aan 1 kant zitten er 2 lagers is het de bedoeling dat deze tegenoverelkaar vast worden gedraaid of niet?
Ik heb mn oude er nog eens ingestoken en daarbij is er niets aan de hand dus ik vrees dat ik dit stuk zal moeten terugsturen binnen de garantieShadow schreef: ↑za 16 mei, 2020 09:08In principe moet je het deksel monteren op het binnenwerk en daarmee dat lager afstellen, dan het binnenwerk erin en het samenspel afstellen.Jean.bacquaert schreef: ↑vr 15 mei, 2020 20:35Aan 1 kant zitten er 2 lagers is het de bedoeling dat deze tegenoverelkaar vast worden gedraaid of niet?