Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Poll] nieuwe rubriek? Fiets en Vliegtuig - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

[Poll] nieuwe rubriek? Fiets en Vliegtuig

Nieuwe rubriek: Fiets en Vliegtuig.. maken of kraken?

Ja, maken!! Erg leuk, informatief en handig!
79%
27
Nee, totaal geen behoefte aan...
21%
7

Ja, Peter, was ook mijn idee om per maatschappij 1 topic bij te houden.

Iemand bezwaren tegen de opzet van Peter?

Misschien nog iets als: algemeen oordeel - positief/negatief?

peter de rijk schreef:Het makkelijkst lijkt mij een rubriek Fiets en vliegtuig te maken waarbij elke airline een eigen onderwerp vormt. Staat de airline er nog niet bij, dan kan iedereen een nieuw onderwerp aanmaken.
Postings dienen volgens een vast stramien te verlopen:
Dus onder het onderwerp KLM bijvoorbeeld:

Gevlogen traject: (bv. Amsterdam-Bangkok retour)
Datum: (september 200x)
Vervoerstarief fiets: (bv. € 40 per enkele reis, gratis binnen bagagelimiet van 20 kg etc.)
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets:
Fiets tevoren aangemeld?: ja/nee, bij boeking reisbureau/ zelf bij airline aangemeld etc.
Ervaringen: evt. schade, problemen bij inchecken etc.
Klinkt goed volgens mij. Er zal wel iemand nodig zijn die het een beetje in banen leidt, maar voor de rest lijkt me dit een redelijk opzet. Wat ik alleen niet weet, maar vast iemand anders wel is of maatschappijen ook weer verschillende regels hanteren voor verschillende bestemmingen. Anders zou zoiets in de bovengenoemde lijst moeten worden opgenomen.

Ja, de bestemming kan invloed hebben op de regels.

Ik denk dat wel de normale bagagelimiet erbij moet en of de fiets er binnen mag vallen. Bij KLM, Transavia en Transavia betaal je altijd een vast bedrag voor je fiets ook blijf je onder de normale limiet.

Asian Way of Life en de Fietsvakantiewinkel hebben met diverse luchtvaartmaatschappijen afspraken over uitbreiding van de limiet. Geldt alleen voor tickets die je via deze reisorganisaties koopt.

Veschillende regels (en prijzen) voor verschillende bestemmingen
Iberia heeft voor landen waar het two pieces van elk 32 kilo tarief van toepassing is dit tarief: bijvoorbeeld Costa Rica. Voor vluchten naar Cuba geldt dat two pieces tarief niet. Gevolg: een fiets meenemen naar Costa Rica is goedkoper met Iberia dan Martinair, terwijl een aangeklede hybride naar Cuba meenemen duurder is bij Iberia dan bij Martinair, omdat bij Iberia voor deze vlucht overgewicht betaald moet worden en bij Martinair de fiets voor een vast bedrag meekan.

bert sitters schreef:Ik denk dat wel de normale bagagelimiet erbij moet en of de fiets er binnen mag vallen. Bij KLM, Transavia en Transavia betaal je altijd een vast bedrag voor je fiets ook blijf je onder de normale limiet.


Dat moet vermeld worden onder vervoerstarief fiets. Dus als je fiets gratis vervoerd is, dan moet je erbij zetten dat dat zo was omdat de airline fietsen binnen de 20 of 23 kg-limiet gratis vervoert.
bert sitters schreef:Asian Way of Life en de Fietsvakantiewinkel hebben met diverse luchtvaartmaatschappijen afspraken over uitbreiding van de limiet. Geldt alleen voor tickets die je via deze reisorganisaties koopt.
Dat is zeker van belang. Ik weet overigens dat je door de airline te bellen soms ook diezelfde "exclusieve" afspraak kunt maken.
bert sitters schreef:Veschillende regels (en prijzen) voor verschillende bestemmingen
Iberia heeft voor landen waar het two pieces tarief van toepassing is: bijvoorbeeld Costa Rica. Voor vluchten naar Cuba geldt dat two pieces tarief niet. Gevolg: een fiets meenemen naar Costa Rica is goedkoper met Iberia dan Martinair, terwijl een aangeklede hybride naar Cuba meenemen duurder is bij Iberia dan bij Martinair, omdat bij Iberia voor deze vlucht overgewicht betaald moet worden en bij Martinair de fiets voor een vast bedrag meekan.
Zo zie je maar hoe nuttig zo'n rubriek is en hoe belangrijk het is de bestemming te vermelden!