Die FM waar ik mijn kamikaze fiets (met het losse stuur waardoor ik een ongeluk kreeg) vandaan heb wilde die fiets terug en mij mijn geld terug geven. Echt supertof! Ik had dit totaal niet verwacht. Dat had hij helemaal niet hoeven doen en dat heb ik hem ook gezegd, maar hij hield voet bij stuk.
Zo gezegd zo gedaan. Vandaag kreeg ik mijn 90 euro terug en hij gaat die fiets nakijken als hij weer beter is.
Hij is op het moment fysiek namelijk niet in orde, dus hij kan niet werken. Hij kon alleen kort aanwezig zijn en die fiets innemen.
Ik heb hem het allerbeste gewenst en gezegd dat ik langs kom als het weer wat beter met hem gaat.
Thuis heb ik hem een 5-sterren reactie op Google Maps gegeven. Dat heeft hij echt dubbel en dwars verdient
Direct daarna moest ik beslissen wat voor stadsbarrel ik wilde gaan kopen: nieuw of tweedehands?
Ik heb de gok gewaagd op tweedehands bij een FM een paar honderd meter verder.
De fiets die ik op het oog had bleek ook weer een los stuur te hebben, maar dit heb ik meteen laten fixen. Zodoende weet ik nu hoe een fietsstuur er van binnen uit ziet en hoe het klemsysteem werkt. Met een schuin afgesneden ondereind en een eveneens schuin afgesneden soort gekartelde wig die na het aandraaien van een lange inbusbout tegen de binnenzijde van de voorvork aan klemt. Intrigerend om te zien. Anyway, dat stuur zit nu muurvast
Dit zijn de specificaties van mijn nieuwe tweedehands aanwinst:
- Puntgaaf stalen frame van Pelikaan.
- 28 inch wielen met nieuwe banden en gave en schone velgen.
- Zo goed als nieuwe spatborden.
- Gloednieuwe led verlichting en snelbinders.
- 6 versnellingen, soepel schakelend (niet altijd het geval bij tweedehands).
- Handremmen en V-brakes voor en achter. Nieuwe remkabels.
- Prijs: 175 euro. Ik heb rond gekeken. Nieuw kost zo'n fiets al gauw meer dan twee keer zoveel.
Dit is mijn zevende tweedehands stadsbarrel in de 20 jaar dat ik op mezelf woon.
Nog nooit heb ik zo'n mooi tweedehands barrel gehad.
Ik ben er blij mee!