Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keuzehulp beginnend fietser - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Keuzehulp beginnend fietser

Inge1 schreef:
wo 06 mei, 2020 17:12
BeagleBikes - Utrecht. open ivm corona op do, vrij, zat
Die verkopen maar 1 merk. Iets met een S. Vast een prima merk, maar bezoek vooral ook andere zaken voor een goede vergelijking.
Kan weg. dubbel.
Dat ben ik helemaal met je eens Willem. Het is altijd belangrijk meerdere zaken te bezoeken echter Beaglebikes en Horizon zitten bij elkaar om de hoek dus een combi van die 2 is logisch.

Snap trouwens niet waarom er op deze manier gereageerd moet worden op ene merk. dat je er niets mee hebt prima maar moet dat iedere keer als Santos genoemd wordt naar voren komen? Lijkt me niet.
Inge1 schreef:
do 07 mei, 2020 07:01
...

Snap trouwens niet waarom er op deze manier gereageerd moet worden op ene merk. dat je er niets mee hebt prima maar moet dat iedere keer als Santos genoemd wordt naar voren komen? Lijkt me niet.
Of ik er wel of niet iets mee heb is niet relevant. Ik noem als het even kan geen merken, ook niet van mijn eigen fiets. Dat heb je misschien niet gemerkt. Speciaal voor jou quote ik het hele woord.
Zojuist in een fietsenwinkel geweest, daar werd mij een Koga Beachracer aangeraden, een gravelbike. Wat vinden jullie daarvan?

Overigens lijkt me dan de Cube Nuroad Race dan ook een fijne optie.

https://www.mantel.com/product-compare? ... 1975,61123

Hier beide naast elkaar.
Ik vind die Koga een heel leuke fiets maar hij is duurder, heeft slechtere versnellingen (1x11 vs 2x11) en slechtere remmen en je kan er geen bagagedrager of spatborden op monteren dus als reisfiets vind ik hem niet geschikt. Slecht advies van de fietsenwinkel vind ik.
Hoi D,
Hoe lang doe je op dit moment over die tocht van 30 km? Zo'n snelle fiets zit alleen goed als je hem ook snel berijdt, helemaal met jou lengte komt het stuur extra laag uit.

De beste fiets om conditie op te bouwen is de fiets waar je lekker op zit maar die heel stroef gaat. De slechtste is een fiets waarvan je overal pijn krijgt en die vanzelf gaat. Zelf vind ik snelheid leuk maar lekker zitten essentieel.
bdr schreef:
do 07 mei, 2020 17:32
Ik vind die Koga een heel leuke fiets maar hij is duurder, heeft slechtere versnellingen (1x11 vs 2x11) en slechtere remmen en je kan er geen bagagedrager of spatborden op monteren dus als reisfiets vind ik hem niet geschikt. Slecht advies van de fietsenwinkel vind ik.
Hi bdr, bedankt voor je reactie, ik had al zo een vermoeden maar niet de kennis. De Cube Nuroad Race lijkt me wel goed, ik hoop nog even een proefritje te doen met een soortgelijke fiets, of een paar uur te huren. Dan ben ik eindelijk klaar met het twijfelen en kan overgaan op kopen!
Leon schreef:
do 07 mei, 2020 18:44
Hoi D,
Hoe lang doe je op dit moment over die tocht van 30 km? Zo'n snelle fiets zit alleen goed als je hem ook snel berijdt, helemaal met jou lengte komt het stuur extra laag uit.

De beste fiets om conditie op te bouwen is de fiets waar je lekker op zit maar die heel stroef gaat. De slechtste is een fiets waarvan je overal pijn krijgt en die vanzelf gaat. Zelf vind ik snelheid leuk maar lekker zitten essentieel.
Ongeveer 1.5 uur inclusief 2x 5 minuten pauze. Mijn gemiddelde snelheid ligt iets over 22 km/u op een oude Sensa Campagna.
Een Koga scoort altijd negatief in een prijs/kwaliteit vergelijk. Ze worden verkocht omdat ze "mooi" zijn en de onderdelen goed op elkaar zijn afgestemd.
Misschien heb je hier wat aan: https://fietsvakantie.home.blog/
Wim schreef:
vr 08 mei, 2020 14:33
Misschien heb je hier wat aan: https://fietsvakantie.home.blog/
Leuke blog, bedankt voor het delen. Nu nog vakantie artikelen op de blog. ;-)
Ik was niet van plan verhalen te vertellen over mijn/onze eigen vakanties. Daar zijn andere sites voor.
DvanV schreef:
Leon schreef:Hoe lang doe je op dit moment over die tocht van 30 km?
Ongeveer 1.5 uur inclusief 2x 5 minuten pauze. Mijn gemiddelde snelheid ligt iets over 22 km/u op een oude Sensa Campagna.
Dat is al 2x zo snel als vorig jaar. Dat verandert de situatie nogal.
Je bent nogal lyrisch over die Sensa:
DvanV schreef:WELKE FIETSEN HEB JE (GEHAD)?
Sensa Campagna, € 300 van marktplaats. Super fiets, lekker licht en bij een normaal tempo trapt het super makkelijk.
Dus waarom wil je er van af? In ieder geval is dit het beste voorbeeld wat je hebt qua zit, ook al is het het enige voorbeeld.
Kun je die fiets niet (meer) verbeteren?
Leon schreef:
vr 08 mei, 2020 17:00
DvanV schreef:
Leon schreef:Hoe lang doe je op dit moment over die tocht van 30 km?
Dat is al 2x zo snel als vorig jaar. Dat verandert de situatie nogal.
Je bent nogal lyrisch over die Sensa:
DvanV schreef:WELKE FIETSEN HEB JE (GEHAD)?
Sensa Campagna, € 300 van marktplaats. Super fiets, lekker licht en bij een normaal tempo trapt het super makkelijk.
Dus waarom wil je er van af? In ieder geval is dit het beste voorbeeld wat je hebt qua zit, ook al is het het enige voorbeeld.
Kun je die fiets niet (meer) verbeteren?
Ik heb (nog) geen kilometerteller op de fiets dus weet het niet exact. Die 22 km/h heb ik vorige week opgemeten op een langer stuk. Maar het gaat inderdaad al een stuk makkelijker dan vorig jaar. Ik ben dan ook vrij serieus over conditie opbouwen, daarom geen elektrische en wil ik een fiets die ook als het nog iets sneller mag nog goed is.

De Sensa Campagna die ik heb gekocht is opgebouwd als stadsfiets. Er zit een stadsfiets stuur op, breed zadel, spatborden die alleen relatief dunnere banden toelaten en sowieso zijn de ketting en tandwielen aan vervanging toe, de staat van derailleur nog even buiten beschouwing gelaten.

Als ik in het bos fiets kan ik het nooit laten om de zijpaadjes te nemen (soms geen echte fietspaden) en ik zou misschien zelfs een mountainbike vignet willen halen om dat af en toe te proberen (zonder dat ik anderen in de weg zit). Mijn fiets is daar helemaal niet voor geschikt. Ook voor het fietsen in Duitsland/Belgie wat ik van plan ben tijdens vakanties is hij niet optimaal.

Al met al wil ik nu iets serieuzer gaan fietsen en daar past denk ik wel een betere fiets bij die ik ooit hopelijk ook weer kan inruilen.

Dinsdag ga ik bij een winkel kijken naar de Cube Nuroad Race, en als ik er goed op kan zitten en het advies van de verkoper past, koop ik hem wellicht gelijk.
Al bij Snel in Utrecht langs geweest?
vanuit de vergelijking van de koga beachracer en de cube nuraod zou ik voor de cube kiezen en zo nodig de fiets helemaal naar je zin maken van de 400 euro prijsverschil. (Ik heb even meegelezen, maar zonder leesbril :roll: )
Ik ben vandaag wezen kijken bij een Cube Nuroad (SL volgens mij) en de Race versie besteld. Over 2-3 weken moet hij er zijn. Ben erg benieuwd, is een grote stap voor mij maar ik denk wel dat ik een goede keus maak.

Als er dingen niet bevallen (zadel toch te hard) dan pas ik die aan, ook in de toekomst nog zet ik er klikpedalen op enz. En ondertussen zoveel mogelijk conditie opbouwen zodat ik er het beste uit kan halen!

Bedankt nogmaals aan allen voor jullie advies en reacties, zal hier verder nog mijn bevindingen plaatsen over een paar weken.
Zadel is altijd erg persoonlijk. Het zou heel mooi zijn als het meteen goed bij je zou passen.

Veel plezier met de fiets :)