Bert heeft geen bezwaar. Ik geef het even door aan Roger.bert sitters schreef: ↑do 07 mei, 2020 07:54Vanuit dat oogpunt is het geen enkel bezwaar dat daar fietsen geplaatst worden.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bert heeft geen bezwaar. Ik geef het even door aan Roger.bert sitters schreef: ↑do 07 mei, 2020 07:54Vanuit dat oogpunt is het geen enkel bezwaar dat daar fietsen geplaatst worden.
Door met het OV te gaan beteken je ook een risico voor anderen, waarvan er veel een essentiële verplaatsing maken. Door naar de kapper te gaan beteken je in de eerste plaats een risico voor jezelf en de kapper, daarna voor de huisgenoten.Bert van Sprang schreef: ↑do 07 mei, 2020 10:22En toch worden er vreemde keuzes gemaakt: Openbaar vervoer alleen voor essentiële verplaatsingen en de kapper mag onbeperkt open. (Naar de kapper is toch niet essentiëler als funshoppen in Amsterdam oid?)
Ik was al bang dat het veranderen van het devies geïnterpreteerd zou worden middels het traditionele nationale Nederlandse credo 'alles moet kunnen, toch?'. Hoera Bert, je bent de eerste.bert sitters schreef: ↑do 07 mei, 2020 10:46Het devies is niet langer "blijf thuis!"
...
De trein moet er voor iedereen zijn
Stel je voor dat de overheid zich daar wél mee bemoeide, dan zaten we allemaal ons hele leven met een mondmasker of spatscherm op anderhalve meter afstand van elkaar op de fiets, in de trein en op straat. Overigens doet de overheid al sinds het begin van deze crisis helemaal niet geheimzinnig over de conclusie die jij trekt.
Als dit forum er enkel is voor mensen die al 2000km gereden hebben in een ander continent, dan wordt het een eenzame boel, en moet ik ook oprotten.
Dat vermoed ik ook. Sterker, ik vind 'm zo goed dat ik Math een plusje geef!eindgebruiker schreef: ↑do 07 mei, 2020 12:03Ik denk dat je de opmerking van math verkeerd begrepen hebt.
Dat klopt. Maar ik zou de mensen de kost niet willen geven die zich dat niet realiseren en denken dat ze 100% veilig zijn als ze zich binnen de door de overheid aangegeven marges bewegen. Het valt in die zin onder het idee dat de interessantste dingen vaak de dingen zijn die niet gezegd zijn.peter de rijk schreef: ↑do 07 mei, 2020 11:33Overigens doet de overheid al sinds het begin van deze crisis helemaal niet geheimzinnig over de conclusie die jij trekt.
Precies, een dooie kip kun je maar 1 keer plukken, en van de kosten van een IC-bed kun je ook een vliegtuig laten vliegen (gechargeerd). Het gaat ze (DE REGERING) om de bottom-line.Leon schreef: ↑do 07 mei, 2020 10:40De conclusie die we samen trokken was dat de overheid het kennelijk qua overheidsbemoeienis niet uitmaakt dat mensen ziek worden; alleen de sterfgevallen en de zorg-overbelasting tellen. Ik ben benieuwd op welk moment van terugval de overheid ingrijpt en weer loslaat. Het is m.i. puur een afweging tussen economie, bevolkingspsychologie (of mensen nog meedoen) en het aantal doden.
Leon, lees goed mijn totale inbreng. Ik heb het helemaal niet over "Alles moet kunnen"Leon schreef: ↑do 07 mei, 2020 11:01Ik was al bang dat het veranderen van het devies geïnterpreteerd zou worden middels het traditionele nationale Nederlandse credo 'alles moet kunnen, toch?'. Hoera Bert, je bent de eerste.bert sitters schreef: ↑do 07 mei, 2020 10:46Het devies is niet langer "blijf thuis!"
...
De trein moet er voor iedereen zijn
Bert, ben bang dat die 40% al ruimschoots gevuld gaat worden met werkenden, scholieren/studenten en andere mensen die met OV moeten/willen. Ik verwacht dat voor het OV in zijn algemeenheid geldt dat je dat de komende tijd beter kan mijden als het kan. Dus gewoon een rondje fietsen.bert sitters schreef: ↑do 07 mei, 2020 13:42Leon, lees goed mijn totale inbreng. Ik heb het helemaal niet over "Alles moet kunnen"Leon schreef: ↑do 07 mei, 2020 11:01Ik was al bang dat het veranderen van het devies geïnterpreteerd zou worden middels het traditionele nationale Nederlandse credo 'alles moet kunnen, toch?'. Hoera Bert, je bent de eerste.bert sitters schreef: ↑do 07 mei, 2020 10:46Het devies is niet langer "blijf thuis!"
...
De trein moet er voor iedereen zijn
Ik heb het over binnen de gestelde marge van 40%.
Geldt dat niet voor alles in het leven? Straat oversteken, je kind laten klimmen in het klimrek, een bergwandelpad lopen enz. enz. Als de overheid nul vertrouwen zou hebben in de eigen inschatting van mensen en daarbij de veiligheid 100 % zou willen garanderen, dan zou dat allemaal verboden zijn. Dat is gelukkig niet zo, met de risico's van besmettelijke virussen (bijv. HIV en Corona) moeten we ook leren omgaan.
Door math als grappig bedoeld of niet: bij bijna alle Wereldfietser-weekenden die ik gereden heb, ben ik per trein naar het beginpunt gegaan en per trein weer vanuit het eindpunt naar huis. Dat soort van A naar B tochten zijn dus voorlopig niet meer mogelijk. Dat is echt jammer hoor!
Dan hoeft er bij de organisatie van de komende Wereldfietser-weekenden niet gekeken te worden of er een station in de buurt is maar of er een parkeerplaats is waar je een paar dagen kunt staan.WillemT schreef: ↑do 07 mei, 2020 16:24Door math als grappig bedoeld of niet: bij bijna alle Wereldfietser-weekenden die ik gereden heb, ben ik per trein naar het beginpunt gegaan en per trein weer vanuit het eindpunt naar huis. Dat soort van A naar B tochten zijn dus voorlopig niet meer mogelijk. Dat is echt jammer hoor!
Parkeerplaats, dat suggereert een auto in het bezit hebbende of tot de beschikking hebbende van. Naast het vereiste van een rijbewijs. Mijn inziens onnodig uitsluiten van potentiële deelnemers.DaVinci schreef: ↑do 07 mei, 2020 16:39Dan hoeft er bij de organisatie van de komende Wereldfietser-weekenden niet gekeken te worden of er een station in de buurt is maar of er een parkeerplaats is waar je een paar dagen kunt staan.WillemT schreef: ↑do 07 mei, 2020 16:24Door math als grappig bedoeld of niet: bij bijna alle Wereldfietser-weekenden die ik gereden heb, ben ik per trein naar het beginpunt gegaan en per trein weer vanuit het eindpunt naar huis. Dat soort van A naar B tochten zijn dus voorlopig niet meer mogelijk. Dat is echt jammer hoor!
En dan een route waar start en eindpunt hetzelfde is.