Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:enDe Travelmaster 2.8 volgt gewillig en suist strak door de bochten. Ook tijdens een razendsnelle afdaling over asfalt op weg naar je werk of de camping aan de Moezel. Hij heeft een super sterk frame, een stalen vaste voorvork en ijzersterke wielen waardoor zwabberen verleden tijd is.
De Travelmaster 2.8 kun je volhangen. Het is je sportieve pakezel. De stalen vork is geschikt voor een lowrider en in combinatie met de achterdrager kun je meer dan 40 kg* bagage meenemen. Kortom: neem mee wat je wilt.
Tegenwoordig zie je zelfs carbon vorken met montagepunten voor dragers of bikepackingzooi. dat was vroeger echt een no-go.Bert van Sprang schreef: ↑ma 04 mei, 2020 13:03Verkooppraat, mijn aluminium voorvork doet ook al 10 jaar wat hij moet doen en inmiddels zou ik gerust met een carbon voorvork op pad durven,
Zo zie je Santos in de configurator nu een carbon bikepacking vork aanbieden als optie in de Cross Lite ja.
Dat scheelt bijna een kilo, bizar... (OK op de BPC zijn geen lowriders mogelijk, wel bikepacking-meuk).
Da's toch wonderlijk. Ik heb hier een ouderwetse robuuste stalen trekkingvork van een Avaghon, met lange buis (voor vrij groot frame) en mijn keukenweegschaal komt niet verder dan 880 gram, dus die lichte vork moet wel heel veel helium bevatten om een kilo lichter te zijn.
Inderdaad er zijn er wel wat, zie deze mooie lijst op bikepacking.com, maar je moet wel aandachtig zijn want de kleine lettertjes zijn belangrijk. Zo verkoopt Kinesis UK bv. de nieuwe carbon Range vork maar als je dan onder "Additional info" gaat kijken:
Kinesis UK schreef: The luggage carrying weight capacity of the Range fork is 1kg per side. We recommend distributing weight evenly between the two sides so as not to affect handling.